Tuesday, May 20, 2008

It's all about the hair

Har jue tidigare snackat om att det nu inför sommaren är viktigt med solskydd även för håret (Kérastase Soleil Voile Protectuer). Men tänkte visa er två av mina vanliga favoritprodukter som kommer från amerikanska märket Farouk. Det ena är silikondroppar, Farouk Biosilk Silk Therapy, som används i handukstorkat eller torrt hår. Jag tycker bl.a. att denna produkt gör underverk för topparna :)

Den andra är Farouk Biosilk Therapy Smoothing Solutions. En texturspray som gör att håret är lättare att styla, blir hårdare med en bättre struktur.

Båda dessa produkter är jättebra att använd ihop med att man plattar håret med plattång.

Nu vet jag att alla inte vill lägga hur mycket pengar på hårprodukter som helst (inte för att dessa här är jättedyra, men iaf), så min väldigt budgethårprodukt är Fructis Garnier Style Smoothing Milk, denna använder jag direkt efter hårtvätt i blött hår, ca "2 pumpar".

Vilken hårprodukt klarar ni er inte utan? Jag använder dock ganska mycket grejjer, större inlägg kommer sedan :)

puSS,
xXxVickanxXx



No comments: