Thursday, November 01, 2012

Mina ögonfransar

Jag tycker att det är en enorm vardagslyx att ha 1:1 påbyggda ögonfransar. Man känner sig liksom så fräsch på morgonen direkt när man ser sig själv i spegeln. Många frågar mig vad man ska tänka på och även varför man "går till en dyr" salong. Att det är dyrt behöver inte betyda att det är bra, men just när det gäller lösögonfransar så äår den viktigaste ingrediensen limmet som använd. Asia som fixar mina ögonfransar i Polen berättade för mig att det finns så billiga limm som kostar 60zl (knappa 150kr), limmet hon använder betalar hon 400zl för, d.v.s. nästan 1000kr. Så som ni förstår är det var skillnaden ligger. Går man till en billig salong så kan man nästan vara 100 på att de inte använder ett dyrare och skonsamare, samt bättre lim. Jag gjorde t.ex. mina fransar i Zakopane en gång. Såg jättefint ut, men ett par ramlade ut varje timme och efter 1 veckan hade jag nada kvar. 

Fransarna bör fyllas på en gång i månaden, men vill man bara göra det som en engångsföreteelse, så kan de hålla upp till 2 månader med ett bra lim :)
 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

1 comment:

Anonymous said...

Some really interesting points you have written. Aided me a lot, just what I was looking for : D.