Wednesday, November 13, 2013

Det här med att missa flyg

Att komma hit var ett äventyr, som jag beskrev innan, men cancelled flights osv. Vad jag dock inte berättade, så jag tyckte att supermånga poster handlade just om min flygresa var att när jag boardade min connection flight. Gick till gate 6, gav mitt boardingpass, blev insläppt och gick och satte mig på min plats. Boardingen skulle vara klockan 17.55 och planet skulle avgå 18.40. Så jag sitter på min plats (obviously var boardingen försenad). Då kommer en kvinna fram till mig och ba "detta är min plats". Så visar sig att vi har samma platskort, så vi kallar på en flygvärd, visar sig då att jag är på fel flyg...haha... Istället för Salvador gick detta flyg till Brasília. Så jag år av flyget, klockan är nu typ 18.32. Och de säger "Missade du ditt flyg? Din boarding skulle vara 17.55". Ja, jo jag har varit utanför gaten hela tiden och boardingen började först när ni släppte in. 

Visar sig då att de bara mitt i det hela bytt till gate 7 istället, men som tur var flyget fortfarande där...haha... Like OMG, only in Brazil!

Men ja, o sagt lyckades jag komma fram...haha.
 

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: