Sunday, November 10, 2013

Pepparkakshuset

Jag är inte mycket för deckare och inte så mycket för svenska författare heller. Helt enkelt för att jag inte gillar att läsa på svenska. Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen dock fick mig att fastna. Fick boken av Pitten när jag var i Stockholm, och det är första delen i Hammarbyserien. 

Jag blev irriterad under bokens gång att man får reda på så mycket från början, men förstod senare vad det handlade om och såklart vill jag läsa del två; Mamma, pappa, barn
En måndag i november, klockan är fyra, det mörknar och blöt snö faller över Stockholm. Mannen sätter sig tillrätta på tunnelbanan. Han undrar om det syns utanpå att han är lycklig. Om det stör? Tåget bromsar in och han kliver av. För upptagen med sina tankar för att se att en dyster figur följer efter honom.  

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: