Thursday, February 09, 2012

Budget by moi: smink

I sminkväg är jag kär i Dior och Guerlain, det är vad mestadels av mitt smink har som label, men absolut finns det billigare alternativ som jag blandar med när det gäller vissa ting. Något som jag dock aldrig kompromissar med är basen, d.v.s. foundation, puderfoundation och primer, det är de tre sminkprodukter som är absolut mest värda att lägga pengar på.

Här kommer dock några budget saker som hittas hos mig.

Max Factor False Lash Effect Fusion mascara. Jag älskar den. Jämför den med vilken mascara som helst, billig eller dyr. Jag tycker den är AMAZING. Pris 175kr, just nu 149kr Eleven.se

IsaDora Eyeshadow Quartet. Ögonskuggan sitter helt OK, men jag använder denna palett främst till ögonbrynen. Pris: 129kr

L´Oréal Color Appeal Quad Pro Laetitia Costa. Finns i olika färger. Jag älskar dessa skuggor. Anväder paletten varje dag. Pris: 139kr

H&M Bronzing Powder. Har skrivit om denna innan. Perfekta rougen, utan glitter för endast 69kr.

Basic Lip Volume bought at Schlecker. Price is about 2€ and it is a really nice volume gloss. It sure plumps your lips a bit and it isn't sticky.
xoxo,  
Vicky

No comments: