Monday, June 03, 2013

What NOT to wear to a Wedding

Andréa's bröllop närmar sig och jag letar klänning för fullt. Ja, jag vet, med mina fulla garderober så hade man kunnat tro att jag hade något passande, men ikke sa nicke...

Jag är väldigt "specific" när det gäller vad man har på sig på bröllop. 
Big NO NOs är:
  • grön - avund
  • svart - svart har du på begravning, inte bröllop 
  • vitt eller cream - dessa två färger är till för bruden och ENDAST för bruden. Tycker personligen det rent sagt är oförskämt och tacky att dyka upp på ett bröllop i vitt. 
  • supertighta fodral - inget big no no, men jag tycker inte man ska komma i en supertight klänning på ett bröllop
  • hela urringningen framme - TACKY 

NO NOs for Weddings

Burberry white sleeveless dress, 3 265 SEK / Diane Von Furstenberg slit dress, 1 530 SEK /  
H&M flared dress, 150 SEK / Jeane Blush beaded cocktail dress, 300 SEK /  
Hervé Léger rayon dress, 6 270 SEK / Evening cocktail dress, 265 SEK

Hittade världens finast Marc Jacobs klänning på Spirit Stores, men den är SÅKLART vit, funderade på om man kunde färga den typ mint?! Ja, galet att betala ett antal tusenlappar för en klänning och kanske förstöra den...

Sökningen fortsätter...

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

2 comments:

Anonymous said...

Du kommer vara grymt vacker, det är vad jag vet :) Längtar efter dig - även om du skulle klä dig i GRÖNT :) :) :)

Pussssssss

Andrea
http://andrealukic.devote.se

Vicky M said...

<3