Monday, October 28, 2013

Varning: Äckligt Inlägg

Finns ett skäl till varför jag inte bloggat de senaste dagarna. Under dagen i lördags så lagade jag spagetti hemma, sedan gick vi ut, tog några drinkar och åt nachos med salsa och guacamole.


Jag och Morgane kom hem runt 02.30, gick och la oss sedan började jag känna hur min mage började krampa. Jag kände all nachosen i mig och visste att, this is not good. Då jag inte var full (eller iaf LÅNGT ifrån spyfull - 1 glas vin, 1 caipirnha, 1 drink och 2 Desperados under 5h är inte mycket). Så illamående började närma sig, jag går i på toaletten, försöker att spy, men nej. Tillslut lyckas jag, en minimal mängd, jag går och lägger mig igen, men efter ett tag vaknar jag av att magen krampar så myket så det var bara att springa in i badrummet igen, denna gång kom det ut massor, även genom näsan (don't you hate when that happens?!). Efter ca 20 minuters fight, gick jag och tog två klunkar vatten och gick och la mig. Då min näsa kändes helfylld, så försökte jag leta upp min nässpray, men kunde inte hitta den någonstans (varför är det alltid så?!). Gick och la mig igen, men inte för länge innan det var dags för nästa tur.

Denna gång krampade magen så mycket tat jag trodde jag skulle dö och inget kom ut - vad är numret till 112 här?! Kunde typ inte andas, men tillslut kom spyan upp. 

Tillbaka till sängen. Not for long, denna gång bestämde sig det dåliga att komma ut en annan väg... när jag sitter på toan så känner jag dock att det vill ut via munnen också. Nu kommer valet och kvalet, resa på mig och spy i handfatet och samtidigt praktiskt taget skita ner mig, eller fortsätta att sitta och spy ner mig själv....

Jag reste på mig, spydde i handfatet, men lyckades sätta mig på toan gen innan något dåligt hände.

Så som ni ser hade jag en underbar dag igår. Känner mig fortfarande weak idag, men kanske går och letar upp någon mat senare idag. Kan dock säga att jag inte kommer stoppa någon nachos i munnen, eller laga någon mat hemma resten av min tid här. Ni vet när man får associations med något dåligt, så vill man absolut inte äta det, även om spagettin och hemmamatlagningen inte hade något med det hela att göra.

Ja, sorry för detta osmakliga inlägg. Hoppas ni haft en fin helg iaf. 
 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: