Tuesday, April 01, 2008

Denna dag är nog ett enda stort jävla april skämt!

Blev att slänga ut lite saker ut resväskan innan jag gav mig av, bl.a 2 par skor, 2 jackor och nåt linne :S Lagom glad över, detta, men men...

Först började jag bråka med taxichauffören, han sa fast taxa till Svågertorp 109kr, ahh nej sa jag, jag vill ha taxameter (jag bor jue fan typ direkt på Svågertorp). Det är fast taxa säger han, ja då säger jag, men då kör du mig till Centralen då, fast taxa 79kr, men du får köra ca 15 minuter och en massa km istället för 4 minuter som det tar att ta sig till Svågertorp. Tillslut sa han surt ok, och körde mig till Svågertorp för Centralen-priset. (som ändå är mer än om jag propsat på taxameter, för det blir ca 70kr), men men jag hade inte tid direkt.

Kom fram köpte biljett, ena tåget är cancelled, nästa som ska komma kl. 12.11 har en ankomsttid på kl.12.22, vilket senare bytts till kl.12.25, men iaf. Börjar bli lite tjärvt tidsmässigt, men man behöver bara va där 40 minuter innan, så det var lugnt, för jag va där ca 35 min innan avgång. Checkar in och denna jävla dumma kille säger att jga har 4,8kg över vikt och att det är noll tolerans (vilken jävla idiot), så jag måste paya för 5kg övervikt (jävla fucking idiot), men vad skulle jag göra.

Ska iväg och paya, 8€ per kg, killen i servicen håler på och håller på, han säger att det inte går med det kortet, så jag ger han ett annat, efter ett tag funar inte det heller och i kan jag inte betala utan blir snällt ombedd (efter att ha stått där i 15 min) att gå till en bankomat för man kan bara betala i danska kronor. Kl. 12.57 beger jag mig till bankomaten, springandes med mitt handbaggag
e innehållande ett maximalstort handbagage, en lap top väska som väger ca 10kg eftersom där finns allt möjligt i och min proppfulla handväska som också väger sisådär 5kg (mitt plan avgår 13.20, boardingen var 12.35, förstår ni tidpressen). Kommer till den jävla bankomaten, då kan man bara ta ut 200dkk eller 500dkk och jag behövde 300dkk, d.v.s. här sitter jag med jävla 200dkk i plånboken (egentligen 260dkk då jag redan hade 60dkk i plånboken). Springer tillbaka betalar, sen springer jag till securitychecken.

De bygger dock om flygplatsen som fan alltså får jag springa genom hela jävla terminalen innan jag kommer fram, säger till killen att mitt plan lyfter om knappt 15 min, så han släpper förbi mig, i securityn börjar dock en annan kille berätta för mig att jag måste ha mina parfymer och delar av mitt smink i en plastpåse jada jada jada.. (inte så jag riktigt hade tid med det, då klockan nu var 13.11). Plockar ihop mitt pick och pack, kollar vilken gate jag ska till och det står closed, värsta paniken, men jag springer, jag menar jag är jue incheckad och allt. Självklart var jag tvungen att springa genom hela Terminalen för mitt plan skulle lyfta från en annan än där security-checken var. En kille i gul väst ser mig springa,och frågar lite stressat "Vicktoria?" kl. 13.19 gick jag på planet, alla väntade på mig och kollade något surt när jag kom in med min Bu
rberry kabinväska, matchande handväska, lap top på axeln och Dior solglasögon, till råga på allt gick jag helt ko-lugn som om jag inte ens hade bråttom...hehe... Mn jag var helt avslappnad, jag ahde jue nått mitt mål och all spänning och stress släppte, Satte upp kabinväskan i handbagaefacket och satte mig på min plats med Kupé-tidningen (fanns en Helena af Sandeberg intervju som jag tvunget ville läsa) och så kunde planet lyfta.

Till råga på allt detta så var det point-to-point. D.v.s. jag var tvungen att plocka upp mitt bagage och checka in det på nytt i Wien för att flyga vidare till Innsbruck. Men man märkte direkt att man var i detta underbara land Österrike *love*. Kunde checka in min väska mer än 3h innan avgång, tjejen kommenterade inte alls vikten på mitt bagage utan frågade om jag ville checka in mitt handbagae också (jag vågade dock inte riskera att hon skulle se hur mycket det vägde, så jag tackade vänligt nej...hehe..).

Nu sitter jag på flygplatsen i Austrian Air-loungen, har precis druckit en is-latte och färskpressad apelsin juice och sitter nu med en Pepsi Light med is och citron (dessa två ingredienser är ett måste). Wire-less internet finns över hela flygplatsen så jag kan unerhålla mig. Planet till Innsbruck avgår kl. 18.10.


puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Tasja said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Danskar är inte kloka. För det mesta strejkar dom (det är därför jag ALDRIG flyger via Köpenhamn även om det ibland är billigare) och om dom väl jobbar så är dom inte serviceminded för 5 öre.