Monday, December 09, 2013

Behöver du bilen?


Ett liv utan bil i Sverige för mig är en otänkbarhet. Jag kör överallt (eller tar taxi, men det blir jue lite pricy i slutändan), bussen finns inte som val för mig, jag hatar kollektivtraffik och tror jag skulle typ dö utan bil. Här i Brasilien är det lite annorlunda; jättemånga som inte har körkort och det är mer vanligt att inte ha körkort än att ha det. 

Alla fotbollsspelare här har obviously bilar, de måste jue köra till sina träningar och alla andra saker de har att stå i, men inga av mina "vanliga" kompisar här har bil. Jag klarar mig bra utan jag med (taxi som sagt), dock hade det varit jätteskönt med bil när man gärna vill iväg lite längre sträckor, då det blir dyrt med taxi då. Saknar jag bilen här? Njae, inte direkt faktiskt, vilket är konstigt då jag i Sverige blir galen om inte minst en bil står tillgänglig för mig utanför huset. Skulle ni klara er utan bil?
 Ja, jag har mitt namn på mina bilar...
http://www.martenssons-bil.se/

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: