Wednesday, December 18, 2013

Familjen är bra, men på distans


Vet inte riktigt if it makes any sense, men det är ett talesätt vi har här i Polen. "Rodzinka jest dobra ale z daleka". Jue äldre jag blir jue mer stämmer det för mig, jag skäms inte över att säga det, men det är ren fakta, ajg gillar min familj (även om den är relativt liten) mycket mer när det finns ett hav mellan oss. Helst ett stort ett. Nu pratar jag inte bara om mina förälrar utan om resten av familjen också. Personer som jag hållit så nära, litat på, men som jag nu ser har förändrats så mycket, som bara gör saker som "sårar" en hela tiden. Jag önskar att jag hade den där perfect family som jag ser så många omkring mig ha, som bara längtar till att komma hem, träffa de etc. Jag tyckte det var konstigt att folk jag lärde känna i Brasilien inte varit hemma på 2-3 år. I get it now.

Jag tror dock att vi behöver komma fram till sådant, det tar tid att inse, men varför vill man vara någonstans där man bara mår dåligt typ varje dag?


xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

2 comments:

Anonymous said...

Jak to mówią: ) z rodziną wychodzi sie dobrze tylko na zdjęciach ...

Anonymous said...

Racja!
Moja rodzina w polsce taka sama jest.. :-S