Tuesday, April 29, 2014

Läsa böcker parallellt?

Har innan sagt att jag tycker det verkar helt galet. För när jag läser en bok så vill jag jue läsa ut den så fort som möjligt, veta vad som händer liksom. Och sen tycker jag att det kanske blir lätt att blanda ihop karaktärerna. Detta stämmer jue kanske om man läser böcker som är väldigt lika varandra, som är i samma stuk typ chic-lit.

Just nu läser jag Sofi Fahrman's sista bok i Elsa-trilogin; Elsas Hemlighet, medan jag hos min mamma läser en bok som är helt på andra sidan av spektrumet; Idilia Dubbs Dagbok, en dagbok av en 17-årig flicka under 1800-talet som försvann spårlöst under en resa med sin familj. 

Dessa två böcker går det inte att blanda ihop det minsta och som sagt så är det väldigt bekvämt att ha en bok liggande hemma hos mamma när jag känner för det :)

Vad säger ni om parallell läsning?

 xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: