Sunday, April 27, 2014

Yves Saint Laurent

Såg Yves Saint Laurent dokumentären igår kväll. Detta är den bästa modedokumentären som gjorts enligt mig, och då har jag sett ganska många, både filmer och riktiga dokumentärer. Den är riktigt intressant, visa YSL från en annan sida. Både äldre foton och filmklipp, modevisningar, berättelser. Vad jag gillar är att den inte visar att allt är perfekt, den berättar om depressionen, drogerna, alkoholen, otrotheterna, ja allt. Är ni en sucker for dokumentärer elelr mode så är detta ett måste att se!
A look at the life of French designer Yves Saint Laurent from the beginning of his career in 1958 when he met his lover and business partner, Pierre Bergé.

Samtidigt kunde jag märka att min franska blivit riktig dålig...whoops... inte för den var bra innan, men det var inte mycket jag förstod utan att titta på texten.

 

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: