Saturday, January 16, 2010

Äckligt onyttigt....


Sträng diet... Betyder dock inte att man inte kan låta sig äta onyttigt ibland. Eller en gång om dagen om man nu vill. Mc Donald´s här i Österrike har åter den godaste hamburgaren som finns Big Rösti. Den kunde dock varit mindre, för äter man hela så mår man illa. Det bästa är att dela den på hälften och sätta den andra halvan i kylen för ett senare tillfälle.

Iaf sjukt god är den, och självklart innehåller den way too much calories än vad den borde. Plockar man dock bort lite dressing (jag tycker nämligen att den har too much), så kommer man nog ner iaf lite i kaloriväg. Från 840-800 kanske. Men som sagt jag är på sträng diet just nu.

Dagen´s intag:
  • McCafé Soya Macchiato (utan socker såklart) - 65 kcal
  • Red Bull Sugarfree - 8 kcal
  • 3 bitar Maoam - 57 kcal
  • Big Rösti - ca 800 kcal
  • Kycklingfilé 100g - 89 kcal
  • 1 Mango - ca 80 kcal

Därtill rensnings och slank-te som är kalorifritt och cola light, så dagen´s kaloriintag är ganska stort (pga hamburgaren). Sträng diet behöver inte betyda att man bara får äta riktigt, man får helt enkelt prioritera.


Förövrigt så kör jag Atkin´s så gott det går. D.v.s. Helt typ inga kolhydrater och inget socker.

xoxo,
Vicky

3 comments:

Tasja said...

Väldigt konstig diet hörru....;)
glöm inte all alkohol också. Det är nog där du har största kaloriboven.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Vicky M said...

inte n'r jag ionte dricker. Och dricker jag s[ 'ter jag inte :D du vet det ena elelr det andra f;r att h[lla kaloriniv[n l[g. OCh konstig 'r v'l dieten inte n'r du g[r enligt atkins?

tror som sagt unte pa att alltid ha allt forbjudet, kaloriutbyte ar nog det basta :)