Saturday, January 02, 2010

Var är mina tankar år 2010?

Är det omoraliskt att vara otrogen?
Såklart. Vill man vara med någon annan, så tycker jag att man sa göra slut.

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
Moraliskt ja. Jag är dock överhuvudtaget emot krig.

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
Om den fatta vill sälja så

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
Tycker att alla bestämmer själva vad de vill göra med sitt liv och sin kropp.

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
Jag tycker det är fult, men så ser det ut med allt. När det är högsäsong så höjs t.ex. hotellpriser etc.

Är det acceptabelt rätt att begå självmord?
NEJ. Det är egoistiskt. Ta tag i ditt liv istället och få hjälp.

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
Ja, om personen ändå är döende och har ont.

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
Det är väl aldrig ok att döda, men 1 död eller 5 döda, den ekvationen gör väl sig själv?!

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
Ja

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?
Nej

intervju
Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Jag har samma lösenord på många av mina konton sedan jag gick i 6:an. Jag har aldrig sagt "J
ag älskar dig" till någon. Jag är väldigt blyg egentligen (vilket inte märks jag vet).

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Snällhet

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Förutom alla förkortningar på Vicktoria, så användes Hilton flitigt.

Hur var du som barn?
Bortskämd hästtjej.

Vad tycker du om fildelning?
En bra sak

Varför bloggar du?
Eftersom jag tycker att det är kul, samt att vänner kan följa ens liv och man slipper återberätta olika händelser 100 gånger.

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Utan vänskap ingen kärlek.

Vad kan man leva utan?
Mycket

Vilket är viktigast hos din partner?
Lojalitet och ärlighet

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
nope

Hur ofta lagar du mat hemma?
Inte speiciellt ofta

Vad skulle du göra med ett friår?
Resa

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Måste nog säga Italien, då jag älskar pasta, men främst älskar jag skaldjur, men det är väl inte direkt förknippat med något land?

Hur svarar du i telefonen?
Hallo?/Hallå?/Hej det e Vicky?

Är du pinsam på fyllan?
Jag är crazy och rolig

Vilken var din första konsert?
A-Teens eller Abba Teens som de då hette.

Hur ser folk dig?
Självsäker och att jag kan göra vad som helst.

Människa som gör dig enbart ledsen?
Finns ingen sådan, sådana människor behåller man inte i sitt liv.

Människa som gör dig enbart glad?
Aga, fast det finns många :)

Värsta känslan?
Att vara hjälplös.

Favorit tv-program?
MÅÅÅNGA. Gossip Girl, The City, The Hills, Project Runway, 90210, One Tree Hill, Desperate Housewives, Dollhouse m.m.

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Sovmorgon, där man vaknar på något nice hotell, åter hotellfrukosten, sedan en hel dag på SPA, mysig middag, drinkar och sedan utgång :)

När grät du senast?
Hmmm...När jag drog av mitt ligament i fotleden i november

Är du vidskeplig?
Ibland

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Att jag var klar med hur jag ville ha mitt liv.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Why not?

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Har nog gjort det mesta som jag velat :)

Vart går din drömresa?
Barbados

Vem är ditt drömragg?
Chase Crawford i Gossip Girl och Fernando Torres :D

När blir man vuxen?
När man minst anar det

Vill du säga förlåt till någon?
Nope

Vem är din hjälte?
Har ingen direkt

Vad tror du på?
Dream Your Life, Live Your Dreams. & Live You Life, Not Others!

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
The Bachelorette :P

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Lycklig

Vad är lycka?
Att trivas med sig själv, sin omgivning och livet :)

Vilka personer beundrar du?
Många

Vem var din första kärlek?
Jag minns faktiskt inte vad han hette, men det var väl på förskolan :P

Vem har makten i ditt liv?
Jag, of course

Har du någon dold talang?
Jag är ganska duktigt på att rita

Har du mobbat någon?
Ja det har jag, jag var inte den snällaste människan på mellan- och högstadiet.

Vilket djur skulle du vilja vara?
Häst

Har du någon fobi?
Ormar

Vad är det pinsammaste du gjort ?
Haha, finns en del pinsamma moments ;)

Har du snattat någon gång?
Ja, godis när jag var liten :P
xoxo,
Vicky

1 comment:

Unknown said...

I love the spoiled horse girl thing ;-) sounds sooo familiar :)