Wednesday, August 04, 2010

Bojkotta Bloggawards!


Var inne på Kenzas blogg och läste hennes senaste inlägg gällande Veckorevyn´s bloggawards och håller helt med henne. Så kopierar bara in inlägget.
Jag hade tänkt vänta tills jag kom hem till min VIP-inbjudan (så att jag kunde tvinga Mani att uträtta sina behov på den) men det kliar i fingrarna. Jag är riktigt arg och känner att jag behöver skriva detta. Jag antar att jag kommer göra VeckoRevyn väldigt upprörda nu men jag kan inte låta bli. Jag älskar er tidning men nu har ni gått överstyr. Ni som alltid pratar om rättvisa, alla är lika värda och BLABLABLA.

I höst är det dags för VeckoRevyn Blog Awards igen. De har nu skickat ut inbjudningar till en massa bloggare, det står att de gärna vill mingla med dem. OM de betalar 200 kronor. Vad in i helvete?

Det är bara vi som har tillräckligt stora bloggar (alltså vi som kan ge dem tillräckligt mycket gratisreklam) och är nominerade som får komma gratis. De andra måste betala 200 kronor.

Det spelar alltså ingen roll att de redan har en massa sponsorer, för nu måste bloggarna alltså BETALA för att göra reklam för dem. För det är reklam de får. Bloggarna går dit, bloggar om det, bloggar om innehållet i goodiebagsen och får sponsorerna att hurra.

Det här är inte rätt. Det är inte rätt att man ska betala för att få komma och sedan göra reklam för dem och det är ABSOLUT INTE rätt att vissa av oss får komma gratis medan andra måste betala. Nu har ni gjort bort er, VeckoRevyn.

Nu bojkottar jag och flera andra bloggare Blog Awards och jag hoppas att ni är med oss, för det här är inte okej!

- Kenzas.se

Vad tycker ni? Är det rätt att alla andra ska betala? Överhuvudtaget att det ska betalas för en sådan tillställning?

xoxo,
Vicky

No comments: