Thursday, December 27, 2012

Sponsrad video

Vem väcker dig om det börjar brinna? Eftersom jag följer den nya serien Chicago Fire, så har detta med lägenhetsbränder dykt upp mer och mer i mitt huvud. Speciellt när man bor själv så kan verkligen en fungerande & ny brandvarnare vara skillnaden mellan liv och död, så gissa om jag blev glad när det dök upp en lapp i brevlådan om att hyresföreningen skulle komma till lägenheten och byta brandvarnare :) Nytt är alltid trevligt. Bruksanvisningen ligger dock kar på köksbordet, borde kanske läsa den, men en brandvarnare börjar väl pipa när batteriet börjar ta slut, eller? Min brandvarnare sitter mitt i hallen, så det är mitt i min 50kvm stora lägenhet.  

Anders Öfvergård, även känd som Arga snickaren tar oss med på en rundtur i hemmet och visar vad du kan göra för att minska risken för brand i ditt hem och hur du kontrollerar att din brandvarnare fungerar. Vet ni ar ni har era brandvarnare?





Läs mer om brandvarnare
 

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

2 comments:

Tasja said...

Japp, jag vet var min sitter, har nämligen själv satt upp den. Jag vet också var brandsläckaren står (mycket viktigt att man har nått att släcka med också) och var brandfilten ligger.

Gammal utbildad brandskyddsvakt som jag är :)

Vicky M said...

duktigt! har du brandsläckare? coolt! fr jag leka lite när jag kommer? :D har alltid velat testa en brandsläckare :)