Thursday, July 11, 2013

The Great Gatsby


Igår fick jag äntligen chansen att se The Great Gatsby på bio med Kattis. Jag gillar jue inte "gamla gubbar", men Leo DiCaprio har något speciellt i sig, även om jag älskade Cara Delevingne's kommentar när Leo stötte på henne i Cannes: 
Han är inte tillräckligt cool och är gammal nog för att vara min farsa. Han ser ut som en tönt.
Iaf back to Gatsby. Jag har hört ganska mycket dåligt om filmen, men alla vet väl att man inte ska läsa en bok innan man ser filmen, det är typ dömt för att misslyckas. Jag gillade filmen, och skådespelarna, Carey Mulligan tycker jag är sjukt lik Michelle Williams, men just i Den Store Gatsby, är det något över henne som person som man inte gillar. Filmen känns även lite lång, jag vet nte på vilket sätt, men den känns lite lång, dock tror man inte att den är nästan hela 2,5h. Ja konstigt det där. Tycker absolut att den är sevärd och "the love" är väldigt fin i den :) 

Filmen är regiserad av Baz Luhrman och jag älskar Baz filmer, Moulin Rouge är jue min favoritfilm alla tider :)

A Midwestern war veteran finds himself drawn to the past and lifestyle of his millionaire neighbor. 
 

xoxo, 
Vicky  
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: