Monday, July 17, 2006

Falsterbo Horse Show 2006 Onsdag-Söndag

Det är över nu.... det betyder som alla år innan en massa minnen och ångest. Över saker man gjort eller inte gjort. I år faktiskt över sakre man inte gjort. För ångrar inte ett skit som jag gjorde detta år! så jävla skönt asså!

Åkte då tillbaka i onsdags. Grillning i det ökända djävulshuset. Jag va grymt sugen på ChampagneSystemet fick ett besök, ut kom den undertecknade med en Gula Änkan (Veuve Cliquot, min favvoskumpa förövrigt, Dom Perignon smakar skit jämförelsevis!) och några hundralappar fattigare, men men vad gör man inte när man känner suget?! ;P Skumpa kan bara drickas ur skumpglas och det enda som fanns tillhands var ett med en tjej vars bikini försvann när glaset fylldes med något kallt...haha... Innan midnatt drog typ hela huset till Strandbaden. Mycket folk, grymt trevlig stämning. Erotiska danser av Anton och hans kompis som blev naknare och naknare ju mer kvällen gick...hehe... Jessika head-bangade, Emmy var överfull och trmpade och kastade sig på alla. Jag försökte va ordentlig, sa jag iaf till Anton när han skulle börja fjanta sig me mig, varpå han svarade "men Vicky, du ordentlig? Vet du ens vad det är?*LoL*". vi hade grymt kul iaf. Minns dock inte hur jag kom hem, eller när... Kan tilläggas att jag jobbade på torsdagen.

Torsdagskvällen började mindre nice. Va riktigt down, dels p.g.a. en person som egentligen inte gjort något, han bara fanns... Sen för att ja folket på förfesten va ja, not my people (inte the girls då <3). När Pinglan ringde och sa att jag skulle joina på en förfest som hon och Jennifer va på, packa jag snabbt ihop handväskan och försvann. Blev dock ganska snabbt VIP-tältet och After Ride. På vägen blev vi av med Pinglan's André han börja stöta på nån 50-årig tant. Linda uppskattade inte Jennifer's kommentar "Han sätter nog på jeanstanten i buskarna". Strandbaden next! Hade riktigt skoj. Spela Black Jack, försökte hålla koll på mina byxor som höll på att ramla ner hela tiden. Sen träffa man sötisen Evelyn Sander som va där med Märta Elander-Wistén. Märta sträckte fram handen innan jag han svara fortsatte hon ""Märta"Vicktoria, jag vet jag läser din blogg, du e skitcool!" ..hehe...tyckte hon va så gullig...hehe... Anton's halvnakna kompis Robin (tror jag han heter) kom och sa hej, såg Ewe's blick och snart ålade de sig ihop...tihi... Lovade att lägga upp bildbevis i bloggen och lunar så här kommer de: Håll tillgodo Märta & Ewe..och alla andra =P


Sista timmen blev dock galnast. Röjde som fan, medans Pinglan's kompis hela tiden fråga när de skulle hem. André va ganska rolig, fast lagom full för att uttrycka det milt...hehe... De åkte tillslut hem ca 30 min innan SB stände, jag stanna. Hittade Oskar Nelson-Danevad utanför, snacka lite me han inna jag gick in igen och strax dök Sebbe, Rille & Andy upp (vet inte om jag fick namnen rätt nu...). Köpte ännu fler Breezer till mig och en hamburgare som jag beställde "en hamburgare utan bröd" Han bakom grillen kolla konstigt på mig och gav mig en vanlig. Bajs på han, ville jue inte ha nåt bröd! Andy börja hångla med Robin Ingvarsson's f.d. hästskötare Sara, medan Jag, Rille & Sebbe begav oss hem."Fick låna Rille's tröja, vilket va snällt för det va kallt, fast ett minus för att det stod Hultsfred på den... Verkade på Sebbe som han förväntade sig nåt mer när vi kom hem, jag sa godnatt och gick och la mig...hehe...

Fredan va en trevlig jobbdag. Tony André Hansen e SÅ SÖT :) Skulle kalla på en spanjor så jag skriker "Mr. Morehead" då kommer den Amerikanske lagledare fram som jag precis talat med och säger
M: "Where you talking to me?"
V: "Yes" (trodde typ han var sur eftersom jag kallat på spanjoren emellan)

M: "I'm not a Moorehead, my name is Morris.

V: ohh, no I didn't call you Morehead, it was for the rider...hehe...


detta va faktiskt ganska kul. På kvällen stack Jag och Anna till After Ride:n hade sjukt kul, vilket resultera i att vi stanna något länge där. Drack lite mycket Frozen Tequila Lime (Jag+Tequila=NOT GOOD!, även därför min tunga e GRÖN) Glodde lite mycket på Thomas Ryan & Daniel Zetterman, och Daniel förstår jag inte alls då jag inte ens tycker att han e speciellt snygg längre, fast måste ge han cred för den blonda frissan :) Thomas Ryan däremot e übersöt =D Landade på Sb efter midnatt kön va ENORM, men Anna kände en vakt så fick t.o.m. gå förbi VIP-kön..tihi.. Precis när vakten ska släppa inoss så via den normala kön släpps IDOL-Ola och hans kompis in, jag tittar bort, Ola tittar på mig, vänder sig till sin kompis, säger nåt sen kollar de båda igen. Vid stämplarna säger han hej, jag svarar och önskar bara att jag kunde sjunka genom jorden. Minns du Stockholm Jennifer?...haha... Minns inte stora delar av den kvällen, mer än att jag träffa David Ljungcranz & Robin Ingvarsson. Robin blir bara snyggare för varje år som går och LÄNGRE! Men han e fortfarande liten, minns honom från Stävie när han hoppade upp och ner och drog i Roos tröja "ellerhur fuska vi inte, ellerhur fuska vi inte!?". Minns inte så mycket mer av den kvällen, minns dock att jag och Emmy stod utanför så kom Dennis Carlsson & David, Emmy hämta sin cykel, vi skulle cykla hem, då kommer Dennis igen och stoppar oss, säger att man absolut inte kan gå och lägga sig så tidigt, så vi står och snackar lite, då kommer Jonte Frykfors & Sofia Kroon, sen fäller hon nån ganska korkad, enligt mig kommentar "du verkar jue ha det bra och kan inte klaga" och nåt mer till Dennis (Dennis e typ 89:a). Ja, Jag och Sofia va ganska bra kompisar för några år sen när jag va mer aktiv, nu säger vi inte ens hej till varann, vet inte varför det blivit så, lite synd, hade grymt kul me Sofia. Vi kom til slut hem me Emmy's halvsöndriga pakethållare som spräcktes när hon rama Lina Lundbäck. Träffade förresten Sara från Vipan, hon kom springandes och slängde sig om halsen på mig på dansgolvet.

Sötaste Jennifer kom till oss i lördags. Blev åter skumpa på After Ride:n, sen Strandbaden, där kön va bort till parkeringen, vi ställde oss dock. Trängde oss lite hamna bakom Robin Ingvarsson, snart kom Thomas Ryan & Emma Emanuelsson. Visst jag va lagom toppad, men tyckte att Thomas sa till Emma "She thinks that every guy wants her." Om detta va fallet så har jag ingen aning var han fått detta ifrån för stämmer så inte, inte mer än att jag dissat alla under hela veckan, kanske inte velat dissa alla, men gjort det iaf. Men men, jag hörde kanske i "syne", eller så har Daniel sagt nåt korkat till honom. Men ska inte anklaga någon. Flippa som fan till Hips Don't Lie, snart var Thomas & hans kompis i närheten, han börja ta foton på Thomas, sen börja han backa typ dansa me mig, kompisen tog foton sen stack de typ...haha...fatta nada, men men får kanske be han om kopior *LoL*. Bytte dansgolv sen, ännu en gång hamna man vid Thomas, sen kom John Hickey, Thomas sa nåt till han och John typ hoppade fram som en galning och börja dansa med oss, jag börja gapflabba för han e så rolig...hehe... blev dock kanske lite fel för titta typ på Thomas samtidigt...haha.. Ville ha Thomas, vet inte varför jag inte gjorde nåt åt det... Well nu, blev jag också lite för personlig kanske...well well...shit happens...

Söndagen va underbar på tävlingplatsen. Rodrigo Pessoa vann Grand Prix:en. Thule Ride & Drive va överskön, speciellt me Vitor Teixiera som tyckte att det såg roligt ut ringde en hästskötare för att hämta en häst och sen bara red in på banan utan att va me i startlistan eller nåt. skitkul, ingen visste nåt, alla va förvånade och så...haha... Måste så här avslutnigsvis ge GUSTAV mycket cred för denna veckan. fattar inte hur det gått till, men han har växt så mycket i mina ögon. (oki sen att vi hade one on one samtal dagligen, gör en del) e riktigt stolt iaf =)

Ses NÄSTA ÅR!

puSS,

xXxVickanxXx


1 comment:

M said...

Ohh my god!!!Haha fyfan vilket gött "falsterbo-år" de va!