Tuesday, February 27, 2007

Det här med att flytta

Ja, jag är just nu i en förflyttningsprocess. Tyckte typ bara att det skulle bli överskönt innan, asså förnyelse (ja jag är beroende, av förnyelse asså..ja kanske av andra saker med, men ja det va inte det som allt skulle handla om nu), men det är ju så mycket annat man måste göra. Ska kanske berätta att jag fick den där lägenheten som jag så gärna ville ha, som är i två plan =) Ligger ca 10 minuters gångväg från Gamla Stan, d.v.s. Centrum :) Förutom att allt är nytt inklusive badrummet, så kommer det dock "problem" som måste fixas;
- Mitt internet måste "överföras" och vet inte riktigt hur detta kommer se ut :/
- Jag måste skriva mig på ny adress
- Parkeringsplatser i stan är alla betalparkering (förutom att det e sjukt svårt att få), så måste bege mig till Stads-någonting och se hur det kommer se ut, troligtvis innebär det e extra utgift i månaden, men ja lägenheten e billigare än den jag har nu
- Kabeltv-nätet..ja asså jag är beroende av tre TV-kanaler förutom de som man vanligtvis får här utan kabel-tv och det är MTV, Fashion TV & Eurosport, utan dessa tv-kanaler finns inte mitt liv.
- packa, ja jag har en massa saker, kläder främst..kommer få köpa en megastor garderob, för det finns inte i den nya lägenheten :/
- städa...ja städa e bläää, men det visste ni la redan?!
- flytta alla prylar, främst större grejjer som soffa, flat-screen etc. De betyder att man måste skaffa bärhjälp och stor bil etc.
Ja, jobbigt jobbigt jobbigt, sen kan jag inte ta me min underbara säng, för det e too big :( I love my HUGE BED :(

Men ska inte klaga nu, imorgon är det dags för första lasset att avgå mot nya lägenheten.

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: