Wednesday, August 24, 2011

New York & London on my walls

Fototapeter eller stora tavlor med "fotografier" är det nya som man ska ha på väggarna (glöm fondväggar, så 2008). Hade jag haft ett stort rum, men en vägg att avvara, så hade jag direkt kört på en storstadstapet, nu får jag nöja mig med en stor tavla på London Bridge och nu nyligen inköpte jag en smal avlång en på New York´s gula taxibilar (lite i stil med den stora fototapeten på bilden).

Photowall.se tycker jag är en sida där man kan hitta riktigt snygga tapeter och canvastavlor att göra det lilla extra för ditt hem, så jag tycker absolut att ni ska ta er en titt :)


En annan sak som är väldigt inne tvärsöver världen, men som inte kommit till Sverige så stort än är 1-2 tapetremsor som dekor. Detta "fenomen" återkommer inte bara i alla rum, utan även i kök och badrum. T.ex. för en liten pyntning i ett rum är att sätta en tapetremsa med blommor bakom tv:n - från golv till tak. Låter kanske lite skumt, men är faktiskt riktigt snyggt!

xoxo,
Vicky

No comments: