Sunday, June 01, 2008

Beautiful woman

Izabella Scorupco (1970) är enligt mig en av de snyggaste svenska (eller ja, hon är jue född i Polen) exporterna till Hollywood, eller överhuvudtaget en av de snyggaste svenska kvinnorna ihop med Emma Wiklund (fd. Sjöberg). Nedan har ni Izabella's hälsotips:

BLANDA BUDGET OCH LYX
Izabella gillar Oliva Cleansingmousse, 59 kr, på Apoteket. ”En budgetfavorit i mousseform, tar bort makeupen i ett svep.” Favoritfoundationen är Vincent Longo Water Canvas, 530 kr. Rosebud's Minted Rose Lip Balm, 95 kr, ”För att inte bli torr i näsan duttar jag i lite i näsborrarna.”

GÅ I TERAPI
”Jag har gått i terapi i tre månader, det har varit oerhört lärorikt för mig. Jag har kommit fram till vem jag är, vad jag vill få ut av mitt liv och accepterat det.”

KLUNKA GRÄDDE
Izabella går inte ofta ut, men när hon väl gör det har hon ett knep för att inte bli rund under fötterna. ”Jag grundar alltid med rejäla klunkar av vispgrädde innan jag går ut. Med fet mat kan man hålla huvudet klarare än andra.”

DRICK TE

Skönheten sägs komma inifrån, något Izabella tagit fasta på. Varje morgon dricker hon en hel kanna antioxidantrikt grönt te. ”Jag älskar hur det sätter igång kroppscirkulationen.”

LEK MED BARNEN
Izabella tränar inte regelbundet på gym. Fartfyllda lekar med barnen räcker gott för att hålla modellkroppen i trim. ”Jag förlitar mig på styling och tur.” Förmodligen har hon bra gener att tacka, också.

ÄT TRE MÅL OM DAGEN

Izabella ser till att äta åtminstone tre mål om dagen, gärna sushi. ”Jag har rejäl ämnesomsättning och har inga problem med att gå ner tre till fyra kilo på en vecka, om jag verkligen vill. Men det kan vara farligt att banta när man är lite äldre, hela ansiktet kan liksom falla ihop."

puSS,

xXxVickanxXx

No comments: