Sunday, June 29, 2008

Dreams come true!

Du satte dig i ett bra läge, du skulle jue blivit sjukt glad hur det än gick! Tyskland på ena sidan, och din blivancde man på andra..hehe..
-
Emi till mig om Tyskland-Spanien matchen.


Och ja det var så sant så, visst Tyskland och Portugal var mina favoriter från början, och jag är lojal, men under detta EM, hittade jag en helt underbar person, he just had that thing; Fernando Torres och helt plötsligt var allt vänt. Who the fuck needs Cristiano Ronaldo, when you have Fernando Torres?, blev mitt nya talessätt, och då tror jag att folk förstår att this guy is something special :)

Beskrev delar av min dröm jag hade i natt för er, skrev om olika världar, även fotboll, utvecklade inte fotbollsdelen något, det ska jag dock göra nu :D Drömde om att jag var på finalmatchen, att jag var nere med tränaren och på något sätt lyckades övertala honom att inte plocka ut Nando i 68:e minuten, som han gjort hitintills (det har han). Jag drömde att Torres gjorde det avgörande målet för finalen och att Spanien p.g.a. honom vann mot Tyskland :) Hur coolt är det inte att det blev som jag drömt? :P Jag är ganska bra på att drömma vad som ska hända, och ibland är det helt sjuka saker. Minns ni Kofi's knäskada i Zakopane Sommar GP:n 2006? Scary shit det där ibland!

Spelet idag då, Lahm gjorde ett riktigt bra spel, men mot Torres hade han ingen chans, skiljer jue 15cm på höjden och benlängden också, plus att Philipp Lahm gick in i matchen skadad :(

Matchpojke idag? Ja, inte bara p.g.a. mållet utan Fernando Torres did the game today. Under hela turneringen har jag inte sett honom så mycket i bild som idag (ja, i bild är han jue för att han gör spelet, och då menar jag inte utseendemässigt).


Silva borde ha fått rött kort i 68:e minuten när han skallade Podolski, detta såg dock inte domaren, idag tyckte jag dock att domaren var helt och hållet för Spanien, flera domslut tyckte jag och även tyska kommentatorerna gick åt fel håll.

Men jag är glad, jag menar min blivande man är Europamästare ;)
Har t.oo.m sms:at med Andreas om det..hehe.. Ja, inte om att Torres är min blivande man, hade nog känts lite konstigt att skriva det till honojm, ungefär som att skriva det till 3S...haha...



Nando var med i tv precis, så slängde mig på kameran, glömde dock först sätta in minneskortet, så blev lite kort..hehe...

Hur var det att få ta i pokalen?
F.T: Underbart, första titeln, överväldigande (heter det så??). härnäst kanske Världsmästare, men vi får väl se, först ska det njutas av detta.

Ni gjorde en perfekt match eller?
F.T: Jag tycker att hela turneringen var riktigt bra, jag tycker nog... vi var bästa laget. Det vra bra för fotbollen, bra för Spanien och jag tycker nog att vi har hittat vår plats i fotbollen :)



puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Anonymous said...

Nu ska vi inte vara såna mot Christiano Ronaldo.
Han är en sådan pojke man också behöver. Men varför bara en om man kan välja bådå? ;)

Vicky M said...

hehe..sant :P hans spel är fortfarande marvellous, men får jag Nando då kan Ronaldo göra vad han vill var han vill..hehe...