Thursday, June 19, 2008

BEST GAME! Germany towards European champions

Vilket jävla spel! Ännu en gång, målrikt, skitintressant och spännande och mina EM-favoriter numero uno är kvar, något ingen trodde. Stackars Cristiano Ronaldo dock :(
Portugal är verkligen bra förlorare dock, Scolari t.o.m. kramade om Schweinsteiger. Ballack sköt in 3:1 till Tyskland, Postiga kontrade med 2:3, där slutade målen dock. Det jag tyckte var mest positivt var dock att Clemens Fritz fick spela, iofs bara knappa 15 min men iaf :) Lahm (fick även gult kort för att han tog tag i/höll kvar Simao's ben efter en foul), Podolski, Schweinsteiger och Lehmann gör ett jävla bra spel, Schweinsteiger blev matchkille.

Vad ska jag säga, Tyskland i final är ganska självklart i nuläget (för mig iaf :P), jag menar Kroatien eller Turkiet har no chance :) Blir troligtvis mot Holland, det lär bli en in i helvete match det med!
Dagen's match är lugnt bästa matchen i denna turnineringen hitintills. Matchen i bilder nedan, ENJOY! I did! =D
1:0 Bastian Schweinsteiger 22:e minuten
2:0 Miroslav Klose 26:e minuten
2:1 Nuno Gomes (framspelat av Cristiano Ronaldo) 40:e minuten
3:1 Michael Ballack 61:a minuten
3:2 Postiga 86:e minuten



Deco & Hitzlsperger --- Ballack stoppar Deco's försök

Schweinsteiger's mål 1:0, Klose, Schweinsteiger, Podolski

Klose 2:0 --- Nuno Gomes 2:1 (Mertesacker)

Metzelder försökte stoppa Nuno Gomes boll

Klose efter 2:0 målet, Mertesacker --- Nuno Gomes efter 1:2 målet

Cristiano Ronaldo & Nuno Gomes ---Pepe foul på Klose, vilket ger gult kort

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: