Friday, October 16, 2009

Vikthetsen sätts av designersen?



Har innan skrivit om det hemska retuscheringen till oigenkännlighet på svenska
Filippa Hamilton, som Ralph Lauren gjorde, sedan gav de Filippa sparken för att hon var "för tjock", något företaget dock nekar till. Filippa säger själv att de kallade henne överviktig och satt att hon inte passade 9 deras kläder längre.

Nu har det dykt upp en ny reklamaffisch, denna gång i
Australien på en megaretuscherad modell. Ja, den är extrem, men jag själv tycker den är ganska snygg faktiskt. Visst, hon är väldigt smalretuscherad, men jag tycker fortfarande bilden är snygg. Vad säger ni?
När vi ändå talar om vikt, så var det längesen jag skrev något om Twilight. Nu anklagar man Kristen Stewart för att hetsbanta och överträna, något hon dock slår ifrån sig.

xoxo,
Vicky

2 comments:

Unknown said...

I like Ralph Lauren as a label,but I personally think the pics are slightly disgusting - since I kind of associate the label with sports' chic- and the photoshop'd pics look somehow unsporty! ;)

Miss Diana said...

Nej då jag missade den inte, såg att du hade bloggat upp samma bild. Men vi har så olika syn på vad som är fin kropp och onormalt smal så därför skrev jag inget. =)

Personligt tycker jag INTE att det är okej att lägga ut såna bilder, tjejer vill ju se ut så och försöker till varje pris att göra det. Farligt om dom börjar svälta, hetsbanta och missköta sig själva bara för att snabbast nå dit fort. Det skapar osäkerhet och komplexer. Inget av det är bra.

Hoppas du förstår vad jag menar.
Kram kram