Monday, October 26, 2009

Nationalfeiertag Österreich ♥

Österrike´s Nationaldag idag. 26 oktober, vilket medför att vi är lediga :) Och att allt är stängt..haha... Jag borde plugga, men solen skiner sååå fint ute, så är mer sugen på att ta min nya bok och lägga mig i solstolen på balkongen :) Jag minns en annan av Österrike´s Nationaldagar, för något år sen, minns du Malino? hahaha... http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2006/10/sommar-i-november.html Enjoy!
The 1955 Austrian State Treaty ended the four-power occupation and recognized Austria as an independent and sovereign state. In October 1955, the Federal Assembly passed a constitutional law in which "Austria declares of her own free will her perpetual neutrality." The second section of this law stated that "in all future times Austria will not join any military alliances and will not permit the establishment of any foreign military bases on her territory." The date on which this provision passed--October 26--became Austria's National Day. From then, Austria shaped its foreign policy on the basis of neutrality.

The national hymn I know quite good by now, a lot thanks to Gregor Schlierenzauer and the rest of the Austrian Skijumping Team :)
xoxo,
Vicky

4 comments:

Malin said...

Haha gud ja det var helt galen. Kommer aldrig glömma känslan när alla kom in på Hofgarten haha.

Vicky M said...

hahahha..jag kommer aldrig glömma en av dina kommentarer..hahahaha... om killarna runt bordet..hahahaha

Malin said...

Hahah inte jag heller. JAg tänkte först skriva den här men sen så nja jag ska vara snäll;) hahah

Anonymous said...

What a stuff of un-ambiguity and preserveness of valuable
familiarity concerning unexpected feelings.

Look into my page :: toggle switch wiring