Thursday, January 26, 2012

Zakopane Day 1

Get the translation with Google Polish, English, German
Dag 1 - Torsdag:
Strax efter 8 på morgonen kom taxin. Tåget över Öresundsbron kom direkt och jag hade ingen övervikt i bagaget. När jag kommer fram till den långa kön för säkerhetskontrollen så tar en av killarna "tag" i mig, och säger "denna vägen" och tar in mig på CPH Express, d.v.s. 1:a klass kontrollen. "Du ser inte ut att stå i dessa normala köer". Jaha, ja. tack då, sa jag och var inne i på rätt sida inom 1mnut istället för 16 minuters väntetid som det var "med det vanliga folket".

Då jag för e gångs skull var ute i god tid, så hade jag tid med en frukost på Joe & the Juice. En avocado/mozzarella surdegs sandwitch och så en passionsfrukt juice. Sen kan vi snacka om time:ing. ALLTID när jag sitter på detta ställe så ringer min mobil. Och det är alltid Goldi...haha... "E du i Zakopane än?" - "Nope, sitter på flygplatsen, ska boarda snart" - "haha...jag ringer dig alltid när du ska boarda..haha.. Är också på väg. Ses sen då :)".

Landade i Krakow (flög med Norwegian som jag gillar mucho). Tog en taxi in till stan, eller jag skulle ta flygplatståget, men då jag hjälpte en taxichaffis med att förklara för 7 norrmän att det skulle bli dyrare för de att ta tåget och sedan behöva ta sig till hotellet, så sa taxisen att han skulle köra mig med, gratis :P Man tackar ;)

Hoppade på bussen till Zakopane och för en gångs skull fick jag åka själv. D.v.s. utan några fans eller andra personer som kände mig. Det var bara jag, mobilen och min iPod :)

Väl framme kom nästa taxi-ride till stället där vi bodde. Tänker inte säga något namn, för det var ett bra ställe som vi vill bo på i fortsättningen också :) Ensamma ;)

Kasia begav sig till backen medan jag stack iväg till min beauty-tid för att fixa mina ögonfransar, mina naglar och så lägga en ansiktsmask. Dryga 3h senare var jag klar. Solariet skulle också besökas och såklart en tur till Carrefour Expess för dryckinköp ;)

Eftr 2 drinkar at our place. Bestämnde vi oss för att käka på nya Adamo Trattatoria. Vem är den första jag ser när jag går in? Morgi..haha.. Well hello to you too. Goldi och Michi från ORF sitter också vid bordet ihop med en del andra Österrikare (ej från landslaget). Vi tog ett bord bredvid de och beställde in lite drinkar och carpaccio. Efter en stund dyker Koti, Gatsch och Hafi upp. Koti kommer såklart direkt för att hälsa och väljer läget när jag precis satt en bit bröd i munnen...haha...

Sedan var det dags för Morskie Oko. Vakten blev jätteglad för att se oss...haha... Konstigt, där vi är där är backhopparna ;) Eller som folk verkar tro. Om de inte hittar några backhoppare, så ringer de mig och frågar vart jag är. För då finns det säkert backhoppare där. Jag har riktigt aldrig förstått detta resonemang, men folk säger att det stämmer, jaja... jag får väl tro på det då ;) Jag hade typ inte berättat för någon att jag skulle komma. Vilket var jävigt kul när jag dök upp och alla från PST som var ute ba "WHAT ARE YOU DOING HERE?! Du sa jue inget om att du skulle komma?!" hahaha... Så jävla kul, jag tänkte vara "stark" och skita i gamla ting (läs gamla folk), men det gick jue lagom bra när han bara var där hela tiden och ja, jag smälter väldigt fort när det gäller vissa. Med tankte på att de skulle hoppa nästa dag så drog de vid två, vi stannade och jag hade lite catch up med Gatsch, innan Hafi & Vilberg dök upp för att ta med mig "för att jag bara var tvungen att lära känna Magnus"...hahaha... Vi såg ut som ett tuff-tuff tåg runt runt hela MO.

Tillslut hade jag dock sett tillräckligt och tyckte att vi skulle bege oss hemåt. Vet inte riktigt hur det kom sig att vi inte tog någon taxi utan fick ca 2km upp till vårt hotell...

To be continued....

xoxo,
Vicky

11 comments:

Anonymous said...

ej, kiedy zrobiłaś fotkę z telewizorem!?

Vicky M said...

jak bylam z nim i Vilbergiem przez jakies 2 godziny czy cos..haha.. nie wiem gdzie ty wtedy bylas? co ja z nimi po MO latalam?

Anonymous said...

a to wiem gdzie byłam :]

Vicky M said...

ahhh..chyba mi sie tez przypomnialo :P

Anonymous said...

Szkoda, że nie ma relaccji po polsku lub angielksu :-(

Vicky M said...

tu jest po polsku http://translate.google.se/translate?sl=sv&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fvicktoriamurawska.blogspot.com%2F2012%2F01%2Fzakopane-day-1.html

libnk jest na gorzy postu tez.

Anonymous said...

nie byłam w tym roku na pś ;( jakieś newsy z morskiego? ;>

Anonymous said...

Nie ma newsów, trzeba było samej przyjechać i patrzeć.

Joanna said...

Nigdy nie zrozumiem idei tworzenia plot o tym co się działo w MO...

Anonymous said...

hej Vicky, prowadzisz jeszcze polską wersje bloga czy zawiesiłaś?
Mam taką prośbe jakbyś mogła relacje z Zako pisać po angielsku bo po szwedzku nic nie rozumiem a te translatory tak tłumaczą, że wychodzą bzdury. No i jeszcze jakbyś miała jakieś fajne zdjęcia z Goldim mogłabyś je zamieścić:)
Pozdrawiam Meg.

Anonymous said...

kto ze skoczków był w morskim?