Monday, January 02, 2012

En leende Nyårsafton


Vad är väl nyår utan lite drama? Några tårar blev fällda, många av dessa berodde dock på den promillehalt som de flesta hade ;)

Karro hämtade mig 15.30 för att vi skulle fixa oss iordning hos henne. Moijito, Jägermeister-Redbull och en massa klydd med Karro's lila lösögonfransar senare hämtade min pappa oss klockan 18 för att köra oss till middagen hemma hos Louise & Martin. Vi var sist (mission accomplished - fint folk kommer sist :P). Riktigt god middag med räk-toast som förrätt, oxfilé, sallad och potatiskgratäng som huvudrätt och ungsbakad exotisk frukt med smällt vit choklad som dessert :)


Bål serverades, men jag började med skumpa istället (ville inte blanda ;P). Flaskan tog slut ganska fort dock, så jag övergick till Bombay Sapphire med tonic. Sedan blev det dags att fixa en taxi och bege sig till hemmafesten hos Malin & Martin. Lollo mötte upp oss och väl där framme fortsattes det med Bombay/Tonic. Helt plötsligt började raketerna smälla, OJ GOTT NYTT ÅR! Skumpan, var är min skumpa?! Ahh, kylskåpet! Just det!

Taxi... Nyår? GLÖM DET! Så efter att ha fått helt sjuka väntetider presenterade gick vi till bussen, som stod där och åkte efter 2 minuter, vaddå tur? :)

Breeze var stället vi skulle till, har tvingat med Karro till Étage så många gånger, så nu fick jag vara snäll och följa med dit alla ville. Skitlång kö. Karro och killarna ställer sig i den, medan jag säger i helvete heller. Jag går fram till vakten "Du, ser jag ut att behöva stå i kö?!" Jag lovar er hade jag varit vakten med min attityd hade jag sagt "Ja, och du ser ut att behöva ta ett varv runt kvarteret också". Men han tittade på mig och frågade hur många vi var. Så swooop så var vi inne :D Bra gjort Vicky! :D Väl inne fotsatta drinkarna (tack Martin för alla Red Bull something do tryckte i mig hela tiden...) Sambucca-shots, dans och Black Jack. Borde dock ha slutat när jag la på 500kr+...haha...

Lite mer drama, som jag först inte hängde med i, va stöter någon på Karro's ragg? Och nu är hon på "min" kille? Vem är min kille? Jasså, han jag kom hit med... Men asså, jag vet typ inte ens vad han heter. Nä, skit i det, I don't want him, nu dansar vi och har kul istället :P Sen var klockan 5 och jag kommer på den superfina idén att skicka iväg ett SMS till X. 2 min senare har jag svar och så fortsatte det. Finns ett skäl till att jag slängt X nummer ur min mobil ett antal gånger, men hey jag klagar absolut inte, nyår var kul :) Och vissa saker är typ bara förutbestämda...




Vad hittade ni på?


xoxo,

Vicky

1 comment:

Tasja said...

Riktigt så galen var mitt nyår inte men det var väldigt bra ändå! :)