Tuesday, January 31, 2012

Lyx vs. Real Life

Jag älskar alla lyxbloggar, de är lovely. Älskar min Elina över allt annat och att läsa om hennes luxurious life over there, men ibland kan det vara kul att läsa om någon som kämpar, någon som är som större delen av populationen, som flyttar till USA och verkligen får kämpa för sin existens (oki, lite överdrivet där, men iaf...hehe..). Jennifer och jag var inseperable under ett helt år i Innsbruck. Vi gjorde ALLT ihop..haha... Cascadas concert är ett av massa roliga minnen :P


Sedan flyttade Jennifer till Oslo. Och förra året träffade hon Louis, de blev kära och hon bestämde sig för att flytta till Los Angeles. Hon startade sin blogg för inte så länge sedan, men den är verkligen kul att läsa. Jennifer skriver långa inlägg om hur allt går från att fixa lägenhet till allt strul det är med att fixa uppehållstillstånd, att få folk att gå i god för en osv.


Ny i L.A.

Onsdagen den 21/12-11 flyttade jag till min man i Los Angeles. Den här bloggen kommer att handla om mitt liv i en ny stad med allt vad det innebär. Inte minst kommer den handla om kampen att få amerikanskt uppehållstillstånd och visum.
xoxo,  
Vicky

1 comment:

GlamPuss said...

Ahh vad skoj den ska jag lasa! :)