Friday, August 04, 2006

Hinterzarten, Tyskland, allt har börjat =)

Hello Dalings!

Sitter just nu i presscentret i Hinterzarten. Här e jättefint :) Vädret e dock inte kanon, tyvärr. Kan börja berätta om mi hitresa. Flög från Köpenhamn till Berlin, va framme kl. 18.50 och flyget vidare till Stuttgart gick först 21.50. Satte mig vid internet, världens sämsta verkligen överbelastat hela tiden och en galen kärring so satt mittemot, skällde på alla och skrek på alla som kom i närheten...haha...

Självklart va flyget försenat, hade bokat hyrbil till kl. 23 i Stuttgart, Europcar stängde kl. 23.30 och jag skulle vara framme 22.40 så lugnt tänkte jag. Va framme 23.05 fik ut min väska 23.20 sen var det pringa och leta efter uthyrningstället på denna STORA flygplats, jag hann dock. Sjukt trött va jag, så efter ca 1 timmes körning bestämde jag mig för att jag inte palla mer, visste inte hur jag skulle köra elelr nåt och motorväg hela tiden d.v.s. inga hotell så, en sån där parkeringsplats med minirestaurang fick duga, jag la mig i baksättet på Nissan Almeran och tänkte sova...GRYMT OBEKVÄMT var det, men jag sova. Ja believe it or NOT, jag sov i en bil!!!

Första kvällen är så skulle Aska & Marta hämta mig i min översoftiga lägenhet. De fick skjuss av ryssarna på vägen och så nämner de mig:
Denis: Vicky? E hon här? Vart? Marta: Ja, vi ska hämta henne nu, ni kan följa me? Resten av killarna: Vem Vicky? Jaha, ja det e han (pekar på Denis)

Marta insåg dock att jag kanske inte skulle bli helnöjd me besök, så hon hann avstyra det hela.
Vi stack sen till Intervjun som de va me på, sen stod Denis och typ fyllde i nån ankät för några tjejer för nån sida, så kom jag bakifrån tog han i sidorna så han hoppa upp sen ba Hej! krama mig som fan och tjejerna bara glodde som om de ville döda mig...haha... jag älskar att störa mig me "små söta" fans...hahaha... Hjälpte nog inte att jag snacka me Denis om han visste vad han fyllde i eller om han gjorde som Österrikarna, d.v.s. bara kryssa i lite...ni skull sett tjejernas miner, obetalbara. Vi skratta som fan varav jag och och tjejerna sa See you later! och sprng vidare till en annan av ryssarna för att hälsa hans första kommentar till mig "Har du träffat Denis?" jaja, hände mer sen bl.a. stack vi och körde runt me Ryssarna i deras sportvan och de som inte körde. Helcrazy!

Dagen efter så skulle jag iväg till träningarna det regna dok och jag e inte packad för regn, hade en jacka me mi, som jag förstörde blixtlåset på. Så jag skriver till Aska att jag skiter i den, men vem som e där? Hon skriver att österrikarna och norrmännen e där, så fort jag läser Österrikarna, hoppar jag fort som satan ur sängen och fixar mig på ca 10 minuter innan jag förvinner ner till backen, blir körd gratis av en snäll taxi :)
Kofi går förbi mig tittar bort, sen typ när han e bredvid så sneglar han bakåt, blir galen på dessa jungs asså. Senare går vi up i backen istället, där åker Kofi på liften, Marta skriker hej till han han svarar henne, men glor på mig, hon tyckte att han va oförskämd...hehe... Fetti va söt och vinka och skrek hej över hela
stället så man blev ännu fler personers hatobjekt, sen kom Lars (OS-guldmedaljören) och hälsa, snacka och krama mig, poppis? nope inte speciellt bland folk...haha... men orkar inte bry mig längre, går så mycket snack iaf...

Senare begav vi oss till Europa Park, helt underbart vackert, va presskonferans med Tyskarna, Stefan Pieper va också där *LoL*.

På kvällen skulle vi iväg till Kurhaus, vissa Österrikare satt på Franco's och såg oss gjorde självklart allt för att få vår uppmärksamhet, och gud vad jag skratta, behöver inte säga vad, men det va så typiskt österrkarna...hehe... mer inte mer nu, måse jobba! Sorry om ni inte fattar hälften, men jag har så grymt kul här asså och bara älskar folket, men min akreditering e bara sååå hemsk!!! jag menar det, se nedan :// Ingen sö
mn, eller ja i bilen, ingen make up och de bara, så ska vi ta ett foto, jag ba NEE!

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: