Wednesday, November 22, 2006

Flickan Ovanpå

Jag borde nog sova
Men jag är inte mig lik
Grannarna här under
Spelar ganska hög musik
Jag hör inga ord
Men jag kan tyda den ändå
Sången handlar om en flicka
Som ingen förstår sig på

Flickan, hon känner sig ensam ibland
Hon drömmer om att resa
Till spännande land
Hennes ögon berättar en hemlighet
Men gåtan svarar det är ingen alls som vet

Flickan i sången
Är som ett barn
Känner sig fången
I en billig roman
Men genom muren
Kan ingen nå
Hon är flickan ovanpå

Jag ligger kvar i sängen
Fastän klockan é tolv
Jag tänker på sången,
jag hörde genom mitt golv
Raderna om flickan
Som någon sjöng
Allt det där nån skrev
Finns etsat i min dröm

Flickan, hon säger:
Jag är ingenting
Alla gamla tankar
Bara snurrar omkring
Jag vill aldrig älska
Nån så djupt igen
Ger man av sig själv
Blir man bara alltid bränd

Flickan i sången
Är som ett barn
Känner sig fången
I en billig roman
Men genom muren
Kan ingen nå
Hon är flickan ovanpå

Flickan i sången
Hon är som ett barn
Känner sig fången
I en billig roman
Men genom muren
Kan ingen nå
Hon är flickan ovanpå

Hon är flickan ovanpå

- Sara Löfgren - Flickan Ovanpå

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: