Saturday, January 19, 2008

Drömmen om fiskpinnar

Har sedan ett bra tag innan jul haft ett sug fiskpinnar med remoulade-sås. (ja, jag vet låter sjukt och nej jag är inte gravid, den historien lekte vi tillräckligt med förra året för er som minns...haha...). Fick min mamma att köpa med sig svensk remoulade-sås till Polen som jag kunde ta med mig hit till Österrike (för fiskpinnar utan remoulade-sås funkar inte).

Efter att ha läst (och strukit under, såklart med rosa markeringspenna) över halva mitt skript till Allmän Psykologi (prov tisdag 13.00) bestämnde jag mig att som belöning skulle jag få i mig första mat för dagen (3 clementiner och 2 mercibitar räknas inte som mat, men funkar utmärkt). Fiskpinnar blev det, österrikiska såklart, de är inte som svenska för svenska fiskpinnar är rester av fisk som är söndermalna och blandade med mjöl och skit innan de görs i form av fiskpinnar, paneras och sätts i kartongerna (hoppas ni inte blev äcklade nu, för jag mena smakmässigt går de också att äta...dvs om man inte tänker på hur de är gjorda...). Österrikiska fiskpinnar är nämligen fiskfilé fast i fiskpinne storlek, vilket är much better =) Så 5 fiskpinnar ligger fint nu i min mage, kanske inte så länge till, men ja... Det är en annan historia.

Har bestämnt mig för att ta 1 timmes läropaus nu, sen ska jag läsa igen *duktig*.

puSS,
xXxVickanxXx

4 comments:

Malin said...

"... kanske inte så länge till, men ja.. det är en annan historia" och du var inte gravid sa du?;)

Vicky M said...

hahaha... nä, men jossan säger så spyfärdiga saker :P

Tasja said...

Skyll på mig bara.....

Vicky M said...

:D din smak ditt fel :D