Tuesday, May 01, 2012

Inför Eurovision Song Contest - I &2


För er som inte vet, så kör SVT ett program som heter "Inför ESC" som sänds i 4 delar där man får ett preview på alla låtar som kommer vara med. Detta är låtarna från Semifinal 1.

Montenegro - Är det ett skämt? Jag trodde typ det var ett intro, men efter ca 1 minut insåg jag att det var låten...

Island - Jag gillar det, videon är riktigt bra. Och när killen börjar sjunga så får man nästan rysningar över ryggraden. This is good!

Grekland - Catchy, jag gillar den.

Lettland - Shoot me, men jag tänker på ABBA när jag hör låten.

Albanien - Detta är inte ens LIVE och redan falsksång. HEMSKT!

Rumänien - Den ålande tjejen på stranden får mig att tänka på Nicole Scherzinger, men låten är bra och glad... bättre när hon håller sig til rumänska än när hon börjar slänga in engelska meningar. Sommarplåga :P

Schweiz - Det här är inte min typ av musik, men jag gillar det :)

Belgien - Jag hade nog gillat låten om inte tjejens engelska hade varit så dålig på vissa ställen. That throws me off.

Finland - Jag fixar inte finlands-svenska.... Denna låt på engelska, då kanske, för melodin är bra.

Israel - WTF?!

San Marino - Jag gillar alla oh oh ah..hehe.. Den är kul och glad.

Cypern - I like it!

Danmark - Kanske inte alls, men jag tänker direkt Anna Bergendahl... Den är OK. Hon kunde ha haft en bättre röst dock.

Ryssland - Jag tycker det här är skitkul! Tanterna är underbara :) Heja Ryssland! 


Ungern - Den är tråkig, men sen fastnar man på den... svårt det där.

Österrike - WTF?!?! Dn är kul på scen dock, men låten?! hahaha

Moldavien - Kul, men ändå lite tråkig samtidigt.

Irland - Hörde först bara låten och var inte superimpad, men fick sen se att det var Jedward och jag "älskar" Jedward. Så den får bättre betyg för att det är de.


xoxo,  
Vicky

No comments: