Tuesday, July 03, 2012

My Hair

Vi har alla olika hår och olika schampon och produkter som passar. Personligen så tycker jag att man borde köpa sitt schampo och sina produkter hos frisörsalonger, eller mer exakt verkliga professionella produkter och inte något 30 kronors schampon och balsam från ICA etc. 

Jag har provat MYCKET som finns på marknaden. Jag tycker Redken produkter är ganska värdelösa och ja jag vet att det förekommer en massa lovord, men jag tycker inte att de är bra och speciellt inte till det priset som de kostar.
 
Jag har alltid varit väldigt glad för TIGI. Tycker de gör helt underbara produkter som inte är så dyra. 

Även Frederic Fekkai har riktigt bra produkter, dessa kostar dock en del.

Men över till vad jag är helt KÄR. Har använt dessa produkter sedan i julas och jag är helt frälst. Mitt hår har aldrig varit så friskt, mjukt, återfuktat och fint som det är nu. 

Schampo: Kérastase Resistance Bain de Force Architecte

Balsam: Kérastase Resistance Ciment Anti-Usure och även Tigi Bed Head Some Like It Hot, Heat & Humidity Resistant Sulfate-Free Conditioner 

Inpackning: Kérastase Resistance Force Architecte Masque

Värmeskydd: Kérastase Ciment Thermique

Hårvård i blött hår: TIGI S-Factor Seriously Straight Straightener & Shiner
Olja i blött hår: Kérastase Elixir Ultime

Inpackningen kör jag ca var 3:e gång jag tvättar håret. Värmeskyddet använder jag endast om jag ska föna håret direkt, annars har den ingen effekt. D.v.s. ska mitt hår bara lufttorkas, så sprayar jag bara i S-Factor, väntar i ca 10-15 min och tar två pumpar av Elixiren.

Fast jag inte använder masken så ofta så låter jag nästan alltid mitt balsam sitta i i minst 10minuter innan jag sköljer ut det. Detta ger lite av en maskeffekt i sig och håret får extra näring. 

Ett annat naturligt schampo och balsam som jag också är väldigt glad i är Davines Melu.
 

xoxo, 
Vicky

3 comments:

GlamPuss said...

LOVE Kerastase! Jag gillar faktiskt Redken ocksa. Har i USA ar det ju dock snorbilligt, kostar typ $10-15 bara! Lite skinnad jamfort med typ 500 spann i Swe... Inte ok!

Tasja said...

Beror väl på vad man har för hår :).

Jag klipper mig ca 1 gång om året, köper alltid billigt schampoo på typ ICA (fast vi inte har det här då, men i liknande butiker), använder aldrig värmeskydd och gör aldrig inpackningar men har trots det tjockt (nästan för tjockt) hår som är superglänsande och starkt.

Varför slösa pengar på dyra hårprodukter jag verkligen inte behöver? Näääää, lägger hellre pengarna på annat :D

Anonymous said...

My brother suggested I might like this web site. He was entirely right.

This post truly made my day. You cann't imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!
Visit my webpage best dandruff shampoo