Wednesday, February 13, 2013

60 frågor

Var ett tag sedan jag körde en lista nu, hittade dessa 60 frågor hos Johanna.

1. Hur gammal är du? 27 år (yhh, Gud vad gammalt det låter)
2. Hur gammal känner du dig? Typ 20
3. Vad har du gjort i dag? tisdag: städat, fyllt diskmaskinen, handlat
4. Vilken film såg du senast? Röjar-Ralf
5. Vem ringde du senast? Min pappa
6. Är du besatt av någonting? tror inte det, skulle kanske vara shoppa eller resa, men besatt? hmm
7. Är du rädd för blod? nope
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? i min säng
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Göran Persson, Fredrik Reinfeldt, tror inte ens jag skulle känna igen något mer namn om ni sa det
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? nope, varför skulle jag?
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? grå och rosa i alla nyanser, dock en del svart också, har dock en väldigt välblandad färgpalett.
12. När vaknade du i dag? Alarmet väckte mig strax innan 11 (ja, jag behöver larm för att vakna innan 12 :P)
13. Vilken är din favorithögtid? Julen, samtidigt som det är typ den värsta.
14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? SOL! Brasilien eller LA
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Vikersund, Norge.
16. Hur vill du tillbringa din pension? I värme, där man är lycklig.
17. Vad lyssnar du på just nu? Justin Bieber's Believe Acoustic album
18. Har du någon gång brutit ett ben? nope, bra skellett här
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? energidryck (Red Bull, Monster eller Rockstar), thin crisp knäckebröd, lättmjölk (laktosfri), champagne (ska alltid finnas minst en flaska på kylning), ost (någon form, mögelöst, camenbert, brie, hårdost)
20. Vem är din favoritkändis? you need to ask? :P Crstiano Ronaldo
21. Vad är du på för humör just nu? hmm..lite uttråkad kanske
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Afrika, Nordamerika
23. Snarkar du? nope
24. Vilka yrken har du provat på? journalist, reporter, översättare, eventarrangör, sportarrangör, ringmaster, servitris, bartender, ridlärare, telefonförsäljare, hästskötare
25. Hur går du helst klädd? Jeans och topp/tröja
26. Vilket stjärntecken är du född i? Skorpion
27. Vilket är ditt favoritgodis? Jelly Beans
28. Vad sa du senast? hejdå tll min pappa
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Matte & tyska
30. Vad har du på dig just nu? svarar på dessa frågor
31. Vilken är din favoritaffär? svårt, handlar mycket på Mango & MQ
32. Vad har du för storlek i kläder? M-L
33. Vad har du i dina fickor? mynt, något kort, nycklar, mobil
34. Vad köpte du senast? Mat på Malmborgs
35. Hur många gånger har du flyttat? oj, shit, typ 14 gånger får jag det till :P och innan månaden är slut flyttar jag igen :P
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? min Macbook Air (såklart skulle internet funka och batteriet skulle laddas med solen), tandborste (så äckligt att känna sig ofräsch i munnen) och Cristiano Ronaldo såklart :P
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvälls
38. Senaste filmen du såg på bio? Röjar-Ralf 3D
39. Har du blivit sydd någon gång? yes, mitt i pannen, nåt år senare fick jag bli tejpad för jag smällde i huvudet igen :P
40. Har du någon gång badat naken utomhus? yes
41. Vad åt du till frukost? low-fat greek yogurt, amerikanska blåbär, hallon, granola & lite acacia honung
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? precis hoppat av/tagit paus från 2:an på gymnasiet för att resa och ta en paus, befann mig typ på Teneriffa eller på någon världscup tävling i backhppning vid denna tidpunkten.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? 2 gånger, som tur inte i Sverige, då hade mitt körkort rykt båda gångerna (60 på en 30-väg och 170 på en 100 väg :P)
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? vet inte
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? bredvid sängen
46. Vad var det sista du åt? tonfiskfilé i olja m. majs
47. Vem är världens vackraste kvinna? oj, Gisele Bündchen & Alessandra Ambrosio är sjukt snygga
48. Är du blyg? inte direkt
49. Vilken var den sista konserten du var på? ingen koncertmänniska, så måste ha varit koncerten under Adam Malysz Benefit:en i Zakopane maj 201150. Vad heter du i andra namn? Paulina
51. Har du varit med om en bilolycka? yes, när jag gick i 4:an
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Mycket!
53. Vilken är den roligaste träningsformen? ridning, boxning/MMA & dans
54. Har du några husdjur? Japp, Trewor
55. Vill du gifta dig? klart
56. Var växte dina föräldrar upp? i Szczecin, Polen
57. Har du någon gång ringt polisen? vet inte, tror inte det faktiskt, för Polisrytteriet räknas väl inte? Hjälpte till där ett tag när jag var yngre
58. Har du svenskt ursprung? nope
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? förutom alla de vanliga smeknamnen av Vicktoria så; Blondie, Murre, Hilton
60. Vilka är dina största svagheter? att jag blir uttråkad superlätt och att jag har svårt att vara kvar på en plast för länge

xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM

1 comment:

Anonymous said...

Wonderful [url=http://www.pascherlongchampsac.eu]sac longchamp le pliage pas cher[/url] web site. A lot of helpful info here. longchamp pas cher [url=http://www.pascherlongchampsac.eu]longchamp sac pas cher[/url] , I??m sending it to some buddies ans also sharing in delicious. And of course, thank you in your sweat!