Sunday, February 03, 2013

Min första Quentin Tarantino film

Nope, tror inte ens att jag ljuger, för jag tror inte att jag sett Pulp Fiction heller, och om jag har så var det typ när jag var liten. Idag messade Magda mig om jag ville hänga med på bio. Ja, det har blivit en jävla massa bio på senaste (what to do in Sweden), men de ville se Django Unchained, och den hade jag inte sett än. Blev Magda, Patrik, Jag, Jacob & Curri. Filmen var blodig och jag var inte alls impad de första 15 minuterna, gillade inte vad de gjorde med hästarna (även om det i eftertexterna kommer att inga hästar blev skadade under inspelningarna). Blodet var jue så överdrivet att man skrattade under hela filmen och de sista 45minuterna hade man kunnat göra till 15minuter. Annars var de 2h45min långa filmen väldigt bra. För min del hade den inte behövt vara så våldsam, men det är väl vad Tarantino är känd för. Sen gillade jag inte slutet helt. Vill inte säga mer om ni inte sett filmen. 

Jamie Foxx är outstanding och likaså Christoph Waltz. Det som var lite roligt var efter den delen i filmen där Waltz pratar tyska med Kerry Washington, sen när de åter går tillbaka till engelskan så blir jag förvirrad då jag typ inte fattar var de säger..haha.. Var så inne i att höra tyskan att jag hade vårt att gå över till engelskan och fick läsa texterna..haha..

With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.  

Någon annan som sett den? Vad tyckte ni? 

 xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: