Thursday, February 28, 2013

Allt tjat om hästköttet

Förstår inte riktigt vad allt detta tjat och ståhej är om hästkött. Personligen gillar jag inte köttbullar, så är väl en av jättefå som inte ätit IKEA's köttbullar, men iaf varför är alla så upprörda? Blandfärs är just blandfärs, då finns det jue blandade sorters kött i det. Samtidigt förstår jag inte varför man inte skriver ut på innehållsförteckningen att köttet innehåller just hästkött, what's the deal liksom? Det är inte hund eller katt vi pratar om.


xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

2 comments:

Anonymous said...

Fast det är väl viktigt att maten innehåller det som det står att den ska innehålla. Tänk på alla som är allergiska.
Och hästar kan ju vara behandlade som gör att de får slaktkarens.
Jag tycker det är läskigt att de inte har koll. Jag vill veta vad det jag äter innehåller. Tycker att det är ett rimligt krav som jag som konsument kan ställa.

Vicky M said...

jo, absolut, jag förstår inte varför de inte skriver ut det. Tror dock inte att de tar lätt på just slaktkarens.