Tuesday, February 05, 2013

Victoria's Secet kommer till Sverige


Jag vet många av er har väntat länge på detta lilla mirakel. I vår öppnas den första Victoria's Secret butiken i Stockholm, eller mer exakt på Arlanda (vilket då egentligen betyder att man måste flyga någonstans för att få tillgång till den).


"Problemet" kommer dock var att det kommer vara svindyrt. VS är inte billigt till att börja med och i Sverige kommer det säkert kosta multum med all skatt som ska läggas på etc. Och då känns inte kläderna värda priset, då det inte är någon direkt suprkvalitée.


Jag menar redan i USA kostar en tunn hoodie ca 70$ + tax. dvs märmre 80$ kommer säkert ligga på över 1000kr i Sverige. De billigte underkläderna ligger på ca10$-15$ + tax, så en trosa för 200kr-300kr för de billigaste. I Polen har VS öppnat typ mitten av förra året och jag vet att tjejerna som jag bor där har klagat på att det är dyrt, typ nästan dubbla priset jämfört med Calvin Klein. Om vi ska jämföra, så kostar en CK bastrosa 150kr i butik här. Tvivlar dock inte på att Victoria's Secret kommer att gå utmärkt, folk i Sverige är jue kära i allt med USA-bas, även om man får betala 5-10 gånger så mycket för det.

Vi har redan t.ex. Sephora som vi kan jämföra med. Bumble & Bumble shampoo på Sephora i USA kostar 38$+tax, samma shampoo kan köpas på Sephora i Malmö/Emporia för 550kr.

Själv håller jag mig till att göra mina VS-inköp i USA :)

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

1 comment:

Anonymous said...

Oj vad drygt. Lönar sig med andra ord inte alls. Men som du säger; folk lär handla som galna hursomhelst. Synd att det ska vara sa jäkla dyrt här hemma, när man handlar i USA är det överkomliga priser och man kan alltid unna sig nagot trevligt och sött därifran. Nu kanske man ska vägra... :)

pussss

Andrea
http://andrealukic.devote.se