Saturday, February 23, 2013

Dagbok från dagarna i Polen:

Måndag:
19.01 Tåget Hyllie-Köpenhamns flygplats avgår
20.15 Flyger med Norwegian till Berlin
21.15 landar i Berlin, overload på flygplasten, eller personalbrist, så vi får vänta i nästan 20 minuter på att få in trappa till flygplanet vilket är samma sak som om mitt flyg var försenat =  jag missar min Follow Me buss till Polen, som skulle avgå 21.15 (men skulle vänta på mig då jag bara hade handbaggage) och eftersom de inte hade några passagerare att hämta en timme senare, så fick jag åka med i en limousin tillbaka till Szczecin från Berlin. Fint ska det va ;) Ibland kan man ha lite tur ja..hehe.. strax efter midnatt var jag i Polen där min mosters man hämtade mig och vi var hemma hos de 00.45. Total restid dörr till dörr: 6h.

 

Tisdag:
Superslö dag, snöade som satan, jag sov ut ordentligt och bara elaxade i huset, umgicks med min moster, sen kom deras granne på besök på kvällen.

Onsdag:
Vi tänkte gå på fisk-SPA pedicure, men stället vi brukar gå på hade upphört :/ Shoppade lite  manikure stuff till Vivi, sen lite shopping på Douglas, lunchade på Pizza Hut och sen så skaffade jag mig en ny Blackberry Curve att ha i Polen. Sedan åkte vi till Ala och var hos hnne i över 3h, drack lite god Martell cognac och snackade. På kvällen satt jag och min moster och kollade på Funny Cats på Youtube..haha...
Torsdag:
Uppe med tuppen, solen sken. Hade min manikyr tid klockan 8 på morgonen redan och behöver typ 20min för att ta mig dit, så ja uppe med tuppen. Efter manikyren körde jag 8min på solariet innan jag hämtade min moster och vi körde in till stan och Jean Louis David hair salon där jag fixar mitt hår. Kvällsmaten åts på KFC. På kvällen kollade vi på "nyttiga program" dvs typ politik, något om kyrkan och pedofili och sedan något på hela Oscar Pistorius rättegången. Till detta drack vi lite gin & tonic.

Fredag:
Vaknade halv 10, min moster lagade omelett till frukost, jag packade mitt handbaggage (ja, kan fortfarande inte fatta att det är det enda jag reste med). Runt 12 åkte vi in till stan, köpte några cd-album på Manhattan och sedan åkte jag till Asia Verabella för att få mina ögonfransar förlängda. 1,5h senare hoppade jag in i en taxi och åkte till Beautiful Skin där jag hade laserhårborttagning (och ännu en gång, ja det gör ont: lär mer vad jag skrivit om det HÄR)


Mötte upp min moster och vi åt polska pierogi på Galeria Kaskada innan det blev dags för henne att köra mig till Follow Me-bussen (ingen limousin-tur denna gång :/)
18.00 avgick bussen, föraren satte på polska filmen Yuma, intressant verklighetsbaserad film som skildrar slutet av 80-talet och början av 90-talet.

20.15 var vi framme på Berlin Schönefeld, checkade in, handlade Jägermeister och Hennessy i tax-free shopen oh väntade på mitt flyg som avgick 21.45. Tänkte kolla på någon film eller serie, men ni tror väl inte att jag glömde mina hörlurar hos min moster :/ Och därtill var flyget försenat 30min.
Var hemma strax innan midnatt. Total restid: 6h 
 
xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

1 comment:

GlamPuss USA said...

Thats my girl! :)