Friday, April 09, 2010

Skatta för presenter?


Stor debatt nu. Blondinbella, Kissie och Katrin Zytomierska. Skatteverket vill granska storbloggarna och tvinga de att skatta för gåvor de får. (btw. varför är inte Kenza med på listan?). Hur sjukt är inte det? Som Bell säger så är det jue reklam som dimper ner i brevlådan i förhoppning om att tjejerna sedan skriver om det. Helt sjukt tycker jag. Sverige land borde hellre se över socialbidragen de delar ut, men den diskussionen ska jag kanske inte ens gå in i.
"Skatteverkets byråkrater verkar ha en massa tid över som de inte vet vad de ska göra av. Därför har de nu bestämt sig för att lägga kraft och resurser på att granska landets bloggare. I 90 procent av fallen då vi får produkter budade till oss, skickade till oss, hängda på våra ytterdörrar, är det fullkomligt ointressant skit. Oftast hamnar det rätt i papperskorgen. Ska vi betala skatt för det då också?"
Jag menar ska jag behöver skatta för kläderna som Kan Dee skickat till mig för att lotta ut i tävlingar?

Vad tycker ni?


xoxo,
Vicky

3 comments:

malin said...

Jag tycker att det borde vara skillnad på gåvor och gåvor via tex hur mycket det är värt. Att få saker för tusentalskronor utan att skatta känns lite fel när vi andra vanliga måste skatta för gåvor.

Vicky M said...

jag tycker att skatta för gåvor överhuvudtaget känns meningslöst. fått är fått liksom.

S.A.I. Steve Lando said...

Oavsett om de här tjejerna får flera miljoner så bör de inte behöva skatta för det, som du säger, fått är fått.

När det gäller tjejer och kvinnor generellt så bör man införa en skattereduktion, eller total skattebefrielse, för att motverka den mångtusenåriga lönediskrimineringen.