Thursday, June 10, 2010

Varning for Katherine Cid - BEDRAGARE

Jag brukar inte göra sånna här saker i vanliga fall, men det värsta jag vet är folk som försöker luras och är oärliga.

För ett tag sedan berättade jag för er att jag läst Carolina Gynning´s bok. I ett kapitel av boken berättar hon hur hon har gått ner i vikt/hållit vikten låg. Och hon mörknar inte, hon berättar om de receptbelagda pillrena Reductil (Det innehåller sibutramin, vilket hämmar återupptaget av noradrenalin, serotonin och dopaminåterupptag), som endast skrivs ut av läkare till folk som har ett BMI på minst 32. Så enda sättet att få tag i dessa piller är då självklart via annonser/svart. Carolina skrev att man rent ut sagt rasar i vikt, för att sibutraminet skickar signaler till hjärnan, som säger att man har ätit och inte är hungrig (fast man ej har det). Och att det viktiga dock är att komma ihåg att verkligen äta något.

Men över till Katherine Cid. Jag började söka på nätet och hittade en annons där en tjej ville sälja sina piller. Såklart, mycket dyrare än, man skulle betala om man hade receptet, men det hade jag jue räknat med. Jag ville även ha de skickade till Österrike, vilket hon sa var OK, men det skulle kosta 100kr extra för hon skickade då alltid med REK-post. Hon skickade även med bilder på pillrena, så att jag verkligen såg att de var de och allt verkade jue väldigt seriöst. Har färgat mina egna kommentarer till det som händer/hon skrivit röda för lite mer klarhet.

10:e april hade hon pengarna på sitt konto. Den 14:e april skickar hon ett mail om att hon blivit opererad och att hon ska försöka skicka de till helgen, om hon mår bra (d.v.s. 16-18:e april).

19:e april mailar jag om hon fått iväg de. INGET SVAR. Den 21:e mailar jag igen, då svarar hon att de har störningsproblem på Posten och att de ej kan ta emot REK-försändelser för tillfället, och det kunde jag se online skrev hon. Visst stod det att Posten hade störningsproblem online, det stod dock att det kunde dröja med försändelser p.g.a. vulkanutbrottet, dock inget om REK, men jag lät det gå.

27:e april mailar hon att det blivit problem och att hon ej har fått Reductiltabletterna än (??? Skulle hon inte skickat de redan typ 2 veckor sen?), men ändå. Hon skriver att hon tidigast kan skicka de på måndag, d.v.s den 3:e maj.

Över 2 veckors tid här jag inget, så den 13:e maj mailar jag henne vad som händer? Hon svarar då att hon ber om ursäkt att det dröjt, men att hon skickat tabletterna dagen innan (d.v.s. 12:e maj). Bra tänker jag.

26:e maj har jag ej fått något, så jag mailar henne vad det är frågan om. Hon svarar då att hon skickat tabletterna osm hon sagt den 11:e maj (innan sa hon jue 12:e) och att hon trodde att jag fått de. Jag svarar att så ej är fallet. (2:a juni).

Får då ett konstigt svar tillbaka "hej jag vet inte om tullen kan ha tagit dom ska skicka en till men om dom inte kommer den här gånger så vill jag inte göra igen det kostar för mig som du förstår.". Jag menar inte fan skickar man direkt nya piller till någon så ut ur det blå eller? De kostar jue liksom en hel del. Jag svarar iaf att om hon skickade de REK som hon sagt, så går det jue att spåra?! (allt detta händer 2:a juni)

6:e juni har jag inte fått något svar, så jag mailar henne att det nu har gått så lång tid att jag vill att hon för tillbaka mina pengar på mitt konto. Hon svarar direkt att hon inte tänker föra över några pengar, och att hon inte ansvarar för posten eller att kanske tullen har tagit paketet (finns ingen tull på brevförsändelser inom EU), elelr att hon inte ens vet om jag kanske fått tabletterna, men säger annat. Vilket är omöjligt, då om hon nu skickat REK, så vet man om paketet blivit uthämtat eller ej.

Jag blir då förbannad, skriver om det med REK, och att om jag inte får mina tabletter så tänker jag polisanmäla henne för bedrägeri. Hon svarar att hon ej har REK-lappen kvar (vem fan skickar ett brev REK och slänger det enda beviset?!?!). Mail konversationen fortsätter i ett antal mail (allt under den 6:e juni). Där jag tillslut säger åt henna att gå/ringa till Posten och kolla upp med namn elelr hursom helst. Hon skriver att hon gör det dagen efter.

Sen hör jag inget av henne... Igår den 9:e juni, ligger det ett vadderat kuvert i min brevlåda. Stämplat 7:e Juni 2010, frimärke för 24kr, ej REK.

D.v.s. hon blev rädd när jag hotade med polisanmälan för bedrägeri, och skickade tabletterna på måndagen efter vår långa mailkonversation. Ett skäl till varför hon var rädd, är säkerligen även att jag visste hennes personnummer, då jag fick föra över pengarna till hennes Nordea personkonto. Så denna människa vill jag varna för. Jag publicerar även under våra mailkonversationer. Och jag hoppas att ingen ska behöva råka ut för henne i fortsättningen. Länka gärna till detta inlägg, eller vidarepublicera det i era bloggar och hjälp era bloggläsare. Då jag säkerligen tror att många läser Carolina´s bok, och försöker då kanske få tag på dessa piller och denna Katherine Cid frågade mig för hur många månader jag ville ha, så hon säljer alltså pillrena regelbundet.

Vicktoria Murawska an katherine
10. Apr.

hej!

gjorde precis överföringen och du borde se den direkt då jag också har nordea :)

mvh Vicktoria



katherine cid

14. Apr.

hej okej set ska jag gora jag ar inte hemma just nu harblivit operr a fck nogons dator antar att jag ar hemma pa fregar men kanske k skuickr da eller lordag det beror pa omjag mar bra.
mvh
katherine

Vicktoria Murawska

19. Apr.

hej Katherine!

undrar om du fått iväg tabletterna?

Vicktoria Murawska

21. Apr.

hej Katherine!

undrar om du fått iväg tabletterna?

katherine cid

21. Apr.

hej ber om en ursäkt missade meila tilol dig dom har ståörnings problem på psoetn så det går inte att posta rekomenderat till dom får igång systemet det kan du bekräfta på postens hemsida jag vill inte skicka med vanligt post så tycker att vi kan vänta till det fixar sig.

katherine cid

27. Apr.

hej det ble lite problem så jag har inte skickat din paket än ber om en ursäkt för att det har blivit så här men har inte fått reductil en om det kommer att dröja till på fredag så kan posta på måndag tidigaste. Det blev lite problem med tullen bara men dom är på vägg och det blir sista leverans så om du ska ha mer får du höra av dig i så fall hoppas på förståellse jag ska skicka med en dussa äxtra bara för att du har fått vänta så länge.

Vicktoria Murawska

13. Mai.

hej Katherine!

undrar hur det går med tabletterna?

katherine cid

13. Mai.

hej viktoria har skickat dom igår det var inte meningen att det tog så lång tid men det var posten från början som slarvade så mycket med min paket men nu är dom skickat.

Vicktoria Murawska

26. Mai.

hej katherine!

vad händer med tabletterna? har ej fått de än...

katherine cid

26. Mai

hej viktoria jag skickade dom den tidagen den 11 may jag trodde att du hade fått dom redan eftersom du inte hade hört av dig!!

Vicktoria Murawska

2. Jun.

hej1

nej, tyvärr har jag inte det :(

katherine cid

2. Jun.

hej jag vet inte om tullen kan ha tagit dom ska skicka en till men om dom inte kommer den här gånger så vill jag inte göra igen det kostar för mig som du förstår.

Vicktoria Murawska

2. Jun.

Hej!

du skcikade jue de rekomenderat sa du, så kan du jue spåra de??

Vicktoria Murawska

6. Jun.

hej
Katherine!

Nu har det gått så pass lång tid, att jag vill ha mina pengar tillbaka in på mitt konto. Vänligen för över dessa på:

Nordea Personkonto xxxxxxxxx

katherine cid

6. Jun.

hej viktoria jag tänker inte skicka några pengarna tillbaka jag tar inte något ansvar om posten eller tullen tar paketet det visste du innan du köpte jag vet inte ens om du har fått paketet eller inte

Vicktoria Murawska

6. Jun.

KAtherine!
du skulle ju skicka paketet rekommenderat, d.v.s. antingen ger du mig nummret du fått, elelr kollar du upp själv var paketet är. Du ska veta att jag kommer polisanmäla dig annars för bedrägeri och jag har vänner som jobbar inom polisen, så det komemr inte vara någon svårighet för mig. Men som du själv skrivit i våra mail, så väljer du att skicka rekommenderat, därför även den höga fraktkostanaden och då ska det som sagt ej vara något problem att spåra paketet.

Vad gäller tullen, så får man alltid besked om det är något som "fastnat" där. Som om du ej har ljugit om att skicka paketet, och det rekommenderat, så blir det jue inga problem. Därtill finns det ingen tull när man skickar ionom EU, speciellt inte på brevförsändelser.


hoppas på ett snabbt svar.

katherine cid

6. Jun.

ja du gör som du vill jag skickade rek och har inte den papper kvar jag som du ser den mejlet som jag skickade var den 21 april (nu ljuger hon, för hon skrev att hon skickade de 12:e maj) och nu är det juni (jag mailade henne 26:e maj att jag ej fått de) jag trodde att du hade fått den eftersom du inte mejlade igen och så mejlar du nu och ber om pengarna tillbaka ring posten med dit namn kan dom se vart paketet är någonstans. jag har aldrig haft problem med att något paket inte kommer fram jag är ingen bedragare och har många som kan bekräfta det.

Vicktoria Murawska

6. Jun.

ja, jag mailar in till postens kundcenter. Men det känns ju lite konstigt att du skcikar rekommenderat och sen inte behåller nummret. fast egentligen vore det kanske lättare för dig att kolla, då du registerat paketet, troligtvis med ditt namn o.s.v elelr?

katherine cid

6. Jun.

ja jag ska också rimga dom imon så klart vill tror att den kommer fram i alla fall (här har hon nog blivit rädd och emnar att hon skickar de dagen efter, 7:e juni, vilket hon jue gjorde) men det har tagit för långt tid och den har inte eller kommit tillbaka

Vicktoria Murawska

6. Jun.

Ja, det vore bra. jag har även mailat kundtjänsten. För jag tycker ju personligen, att skickar man något REK så ska det inte kunna försvinna. Då måste det jue återkomma till dig i värsta fall.

katherine cid

6. Jun

precis det är det som jag tycker att det är konstigt

Ja, det var det sista jag hörde av henne som sagt, och jag tycker det är sjukt att man ska behöva "hota" någon för att få det man betalat för.

xoxo,
VIcky

6 comments:

Anonymous said...

Berätta om dom funkar sen... Skulle också villa testa men vet inte hur man får tag på några

Vicky M said...

absolut :)

Anonymous said...

Ursäkta, men varför använda piller som kan vara livsfarliga? Som dessutom dragits in.

Vicky M said...

de är inte livsfarliga och har använts i väldugt många år med väldigt bra resultat. När det gäller biverkningar och vad sverige drar inte och inte. De tillåter t.ex. ej Garniers Pure Zone A cleansing tonic att säljas i Sverige då den anses vara för stark, helt sjukt.

Anonymous said...

Hej v!Tyvärr läste jag din blogg försent för jag har oxå betalt 4000kr och inte fått tabl då hon inte har skickat det rek så jag har försökt nå henne i en månad nu men utan svar ,jag har henners adr och telefonnummer men jag får inte tag i hennes personnummer då jag försökt via banken och dom ger ej ut det så jag undrar om du vill sända mig dessa uppgifter så jag kan polisanmäla henne.
mvh nillan

Vicky M said...

Hej Nillan!

maila mig vicktoria.murawska@gmail.com