Monday, June 14, 2010

WAGS in South Africa 2010

Victoria Beckham & David Beckham (ENG)

VM, VM, VM. Sydafrika. Det är på allas läppar just nu. Måste dock erkänna att jag faktiskt inte sett en enda match än (vilket är väldigt ovanligt). Missade Tyskland igår p.g.a. lathet (min flatscreen är i köket och jag var ganska död på mitt rum). Men ska börja följa lite mer intensivt nu. Länderna som jag tycker är roligast är Spanien (Fernando Torres bl.a.), Portugal (allas vår Cristiano Ronaldo, och jag hatar när folk skriver hans namn med Ch..), Tyskland (skriver inga namn för listan tar inte slut, mitt såå favvolag), Frankrike (inga direkta favoriter), Italien (samma som med Frankrike), England (gillar många här), Holland och Brasilien.

Men det som många fotbolls ointresserade intresserar sig för är flickvännerna och fruarna, WAGS d.v.s. Wives And Girlfriends. Så här kommer en liten lista:

Lisa Roughhead, fru till Michael Carrick (ENG) United Kingdom

Carly Cole (Zucker), 26, fru till Joe Cole (ENG) United Kingdom

Alex Curran, 27, fru till Steven Gerrard (ENG) United Kingdom

Sara Carbonero, 25, flickvän till Iker Casillas (ESP) Spain

Caroline Celico, 22, fru till Káká, (BRA)
Alena Seredova, 32, flickvän (men de har 2 barn) till Gianluigi Buffon (ITA)

Sylvie van der Vaart, 32, fru till Rafael van der Vaart (NED) Flag of The Netherlands

Sarah Brandner, 21, flickvän till Bastian Schweinsteiger (GER) Germany

Abigail Clancy, 24, flickvän till Peter Crouch (ENG) United Kingdom

Who is the hottest?
Jossan, du är inne i Tyskland, skulle inte du kunna göra en lista på tyska WAGS? :)


xoxo,
Vicky

2 comments:

Tasja said...

Eftersom jag intresserar mig för fotbollen och inte deras flickvänner/fruar har jag faktiskt noll aning om tyska wags. Dessutom är de inte så presskåta som de engelska så man har inte ens en random aning om de.

Vicky M said...

men du vet var man kan luska så du kanske skulle kunna luska ut några med foton :)