Wednesday, January 12, 2011

Elin Kling för H&M


Vad tycker ni om att Elin Kling ska designa för H&M? Kommer bli 9 plagg och 2 accessoarer som kommer
hamna i butik den 3:e februari. Kollektionen kommer finnas tillgänglig i 10 utvalda butiker i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Malmö.

För att vara helt ärlig, så är kollektionen för minimalistisk för mig, kommer kolla in ett par plagg dock, men är inte lyrisk över det som kommer ut. Sen är jue frågan avd priserna kommer ligga på, för de kan väl omöjligt ligga lika högt eller ens i närheten av de riktiga gästdesignersen?
En modern, ljus och minimalistisk kollektion med bohemiska influenser. Uttrycket ”less is more” får en viktig innebörd. Resultatet är en stark och tydlig kollektion, silhuett och material är viktigare än dekoration. Detaljerna är genomtänkta och diskreta, som den ojämna kanten på den tvättade läderjackan, dold kedja framtill i en av klänningarnas halsringning, och den råa kanten på de vida byxorna. Balansen mellan det hårda, tuffa och skulpturala och det mjuka, draperade och feminina passar både H&M och Elin väldigt bra.

- Att vara den första som gör denna typ av svenskt samarbete med H&M känns otroligt smickrande och kul. Det har varit väldigt inspirerande att få arbeta så tätt tillsammans med H&M:s designteam och jag är väldigt nöjd med resultatet. Kollektionen är minimalistisk och rå, men med tydliga bohemiska inslag, något som speglar min personliga stil väl, säger Elin Kling.

SILHUETT
Minimalistisk med kontraster mellan ledigt och kroppsnära.

FÄRG
Vitt, svart, hud, silver och blått.

MÖNSTER OCH TRYCK
Enfärgat men också enstaka mönster som handmålad akvarell, inspirerad av nutida konst.

MATERIAL
Sidenmix. läder, polyester och bomullsmixar samt metallsmycken.

xoxo,
Vicky

2 comments:

The student's guide to affordable luxury said...

Jag brukar gilla Elins outfits men denna kollektionen var en besvikelse. Det ser ut som om materialen är mjuka och följsamma men linjerna och snitten är inget vidare. Jag kommer inte lägga ner tid på att införskaffa några av plaggen.

Anna Vid said...

Hejsan!
Har du mottagit mitt mail om min vinst, cliniderm kitet?
ett mail från melinasmamma@live.se ?
Annars måste ja maila igen.
Kram //Anna vid