Friday, November 11, 2011

Killen SKA betala notan!

Kalla mig gammaldags, or whatever. Men bjuder killen ut mig, så ska han betala. Dela notan då är det först och SISTA dejten för min del, precis som Elina skriver.

Tyckte hennes inlägg är klockrent, så här är delar av det:
Killen SKA betala notan kära söta läsare... - - - Annars behöver han inte bjuda ut mig överhuvudtaget. Snåljåpar göre sig icke besvär. Här i USA är det liksom bara så, och jag tror inte att folk som bor i Sverige fattar det... - - - Det är inte bara pengagrejen utan själva gentlemanna-stilen. Här i USA håller de upp dörrar, bildörrar, fyller på ditt vinglas, drar ut stolen, röker du tänder de din cigg… Det bara är så. Chivalry is very much alive over here! Och jag älskar det and I wouldn’t have it any other way... - - - Men om en kille bjuder ut mig och ber mig dela notan – sorry, first and LAST date!
Hur står ni i frågan kära läsare?

xoxo,
Vicky

1 comment:

Predatory Blonde said...

Awe gulle! Yesss vi fortjanar det basta och det ska man halla fast vid! <3