Friday, August 01, 2008

Ibland kan jag bara inte hålla käften :P

Som sagt blev det ett totallt österrikiskt podium, inte mig emot, men Kot hoppade också bra, fast han inte var nöjd med sitt hopp. Igår på nummerlappsutdelningen blev det sagt att Kofi skulle klippa sig om han vann idag, så det enda jag inte ville skulle hända idag var just att Kofi skulle vinna, men ack fick jag. Schlieri slog backrekord, men utan telemarklandning, dryga ett poäng fattades för vinst.

Som sagt kollade vi hoppningarna i Athlete's Lounge, större delen med Patty, men sen var hon tvungen att fixa en del, så då satt jag lite med Stefan Hula (vaddå min nya favvo i det polska laget :P). Sen kom slovenerna och tjeckerna, även Koti och Hafi och Fischer.

Träffade på 3S föräldrar, me like :) Ja, iaf efter prisutdelningen hoppar jag fram och gratulerar Kofi, och slänger ur mig "men snälla snälla, klipp inte av dig håret!" Kofi småskrattar och ba "Vaddå gillar du det nu?" Jag fick bita mig i tungan, då jag nästan knäckte ur mig att ja, det liknar 3S nu. "Ja, det är asfint, så snälla snälla". Kom fram med Kofi till att han lovat att klippa, men bara typ 2 millimeter, topparna liksom, för ett löfte är ett löfte och vi visade med fingrarna hur lite han skulle klippa..hahahaha.. jag vet jag är störd, men kunde inte låta bli =)

Sen efter preskonferensen, så ska jag kalla på Koti när de precis ska gå, ni tror inte jag skriker Kofi över hella presscentret istället, hinner dock ändra det till Koti snabbt efteråt...dock inte tillräckligt snabbt, för Kofi vänder tillbaka och skriker tillbaka över presscentret JA? :) Och jag ba "ehh, asså det var inget skit i det"..hahaha...

Nu ska vi strax ut, Tad är ute på gatan och letar efter en bättre internetuppkoppling (denna suger). Imorgon bär det av till Courchevel i Frankrike. Never been there, så ska bli nice =)

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: