Saturday, August 23, 2008

ÅretsOS, Sverige den ständiga fyran

Vi har mest silvermedaljer, 4 st, men även en massa fjärdeplatser. Tror den suraste 4:e platsen i mina ögon är Stefan Holm's i höjdhoppet. Vilken tycker ni?

Idag blev alla bronschanserna -> fjärdeplatser. Jens Jörgen Persson, höll inte alls i tempot som kinesen satte upp mot honom i bronsmatchen i pingis, men måste tillägga att han hade en massa otur med många bollar också. Han förlorade dock stort, kinesen vann första 4 seten, och det var klart.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3164266.ab

Emma Green, slutade 9:a i höjdhoppsfinalen,väldigt synd för hon gjorde en riktigt fin tävling. Hon var dock väldigt besviken på sig själv efteråt, hon grät och tyckte att hon kunde ha gjort bättre ifrån sig då kroppen kändes fin. Årsbästa blev det iaf, och jag tror Emma kommer klättra.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3164795.ab

Mest synd tyckte jag dock om Blanka Vlasic, som varit världsetta, med 32 raka segrar sedan juni 2007. Idag va hon också överlägesen, utan rivningar långt in i tävlingen, men sedan tog Tia Hellebaut från Belgien 205cm i första, det gjorde inte Blanka, därmed var hon tvungen att klara minst 207cm för att säkra sin guldmedalj, men nerverna tog över och det var kört. Blanka, den självklara favoriten, nästan lika självklar favorit som Isinbaieva i stavhoppet, fick nöja sig med silvret, helt förstörd och det kan man förstå. Jag tyckte jävligt synd om henne, jag gillar henne starkt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article3165787.ab

Nästa bronschans som missades var i taekwondon av Karolina Kedzierska. Tjejen kämpade tappert, bröt 3 tår på vägen, men förlorade mot brasilianskan Natalia Falavigna. Fy fan vad ont hon måste ha haft, kan ni tänka er att slåss och sparkas med 3 brutna tår?! Det kallas adrenalin och kämparanda!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3164222.ab

Fan vad slö jag är...

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Tasja said...

Jörgen Persson ;)

Vicky M said...

hahahahahahha---bra jag är :P