Friday, August 01, 2008

Schweiz National dag, 1. Augusti

Det är inte att jag inte vill uppdatera bloggen, men jag har världen's problem med uppkopplingen!

Blev ingen kort kväll igår iaf, ingen lång heller. Vi gick till Kronebar. Främst tränare där, Werner Schuster stoppar mig direkt, och börjar presentera mig för 2 av hans assistenter Jag gillar Werner, jag är glad att han är tyskarna's nya tränare, men i grund och botten gillar jag främst Andreas mer. För det andra "så är jag inte från tränarna" som jag sagt så många gånger innan.

Såg Patty direkt när jag kom in också, men först var jag tvungen att smita iväg från Werner och även köpa en drink med Tad, Pina Colada Baileys blev det. Såg Steffi och Betti på andra sidan baren, de vinkade, jag vinkade tillbaka. Tad tog sin Zombie och gick bort till de, jag hälsade på Morten och gick sedan till Patty. Jag älskar den tjejen, hon är så himla skön och jordnära och så jävla snygg :) Fattar inte de personerna som inte tycker det.

Vi snackade om hennes nya jobb inom FIS, och hur det ska utvecklas, om hennes förhållande med Martin och ja allt möjligt. Efter ett tag insåg jag att det nog passade sig att gå och hälsa på Steffi och Betti. Vi snackade lite, sen nämner jag att Nadja kommer imorgon (ja, alltså ikväll då). Steffi säger direkt at jag ska passa mig för att hon snackar så himla mycket skit om mig. Jag svarar, att ja, men Steffi, ALLA snackar skit om mig. Inte vi svarar hon om sig själv och Betti. Tad och jag börjar skratta och ger varadra blickar (vi började dock skratta åt något som sas, inte hennes utsago). Efter jag skrattat klart sääger jag "Men jag ligger jue mig upp".
Ni skulle sett båda tjejernaas miner, obetalbara. Direkt ämnesbyte till hur det gått för mig på tentor på Uni. Jag kommenterade bara till Tad, såg du?

Det räckte för mig, jag avslutade samtalet, upptäckte at Karolina och Magda satt med kanadensarna bredvid oss, så gick och hälsade på de sedan gick jag och Tad och köpte en drink till, jag stanande åter hos Patty ett tag, sen dök Morten upp. Så himla varmt där inne så jag gick ut till Caro, satt där med henne och en kille ett tag tills de stängde typ. Jag gick hem, Tad tog nycklarna och gick åter för att möta Steffi. han kom sen hem aspackad, bankade i allt som gick, slängde sig i sängen med huvudet på min häck och började babbla om hur full han var och hur det fyllt honom med för mycket sprit, att han t.o.m. spytt. "TAD!? TYST! Jag sover!"..haha..snällt jag vet :P

Idag är dock en ny dag :) Schweiz Nationaldag, 1 augusti.

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: