Thursday, August 07, 2008

Vi hamnade i Frankrike

Nästan 12h bilfärd, och jag är intebra humör just nu. Pisstrött efter endast ett fåtal timmars sömn i natt, sen när jag kommer hem till Innsbruck och kollar in köksskåpet där jag haft mina grejjer (mat, typ soppor och sånt), ja då finns det inte utan är överfyllt med över 10 kartonger mjölk, konservburkar, ice tea, lager med pastakartonger. Jag letar efter in mat och hittar allt i een låda, så jävla förbannad blev jag, tog ut alla jävla kartonger och skit och satte på köksbänken och satte tillbaka mina grejjer där jag varit.

Tror inte att min nya start med min nya inneboende blir så bra, ikväll är jag trött, sur och en jävla liten bitch.

Ja, iaf vår bilresa. Skulle ha tagit lite drygt 6h. Vi begav oss kl. 13.30 och var i IBK vid midnatt, d.v.s. 10,5h. Först skulle Tad tvunget käka på McDonald's, så vi slog in det i GPS:en, vilket medförde ca 30km enkel väg omväg och vi hamnade i Frankrike (närmaste McDonald's låg nämligen i Frankrike). Sen åter 30km tillbaka, och mellan Turin och Milano blev det ett sådant oväder att det inte gick att köra. De flesta bilar stod i sidorna och de få som körde hade varningsblinkers på. Vi stannade en liten stund, men insåg att det nog inte var lönt att försöka vänta, utan en hastighet av 30km/h var nog bästa lösningen iaf. Vattnet låg ca 1dm över motorvägen och allt bara sprutade, man kände sig som i en film. Detta oväder höll i sig länge, sedan blev det lite bättre, men istället blev det bilköer vid Milano.


Körde över St. Moritz och tänkte ta oss inom och hälsa på lite folk, men vi var inte där förrän strax innan 22, alltså lite sent ja...

Nu är jag pissetrött, ska sova, men imorgon är jag åter back on the blogg som vanligt :)

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Anonymous said...

Å fy faen for et regnvær! :O Ikke rart det var lange køer...

Amalie ^^