Friday, September 19, 2008

Det är en råttmus!

Jag vet inte vad som hände. Det finns vissa som går i sömnen, jag sitter nog i sömnen, för jag vet inte vad som hände, men helt plötsligt vaknar jag av att jag sitter i sängen, kollar in i sänghörnet där sängen står och jag ser en mus springa upp för lampan. Jag väcker Jossan.

V: Jossan, Jossan, där är en mus, en råttmus (jag tyckte det såg ut som en mus blandad med en råtta). Jag tvingade Jossan att tända ljuset, medan jag satt längst bort på sängen och var livrädd.
J: Där är inget.
V: Jo, men kolla där är jue musbajs där. Den är kanske under sängen nu.
J: *Jossan kollar* Vickan, det är inget musbajs och ingen "råttmus".
V: Nähä, ja jag kanske drömde då...
V:
*efter att ha lagt mig igen* Men jag lovar det var asverkligt, jag trodde verkligen det var en råttmus.
J: Vickan det finns inget som heter råttmus...
V: Ja, men va fan, det såg ut som en mus och en rätta, en råttmus!
Men ni anar inte hur äkta det kändes, helt sjukt! Och jag var sååå rädd...haha...

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Malin said...

Hahaha fan vad roligt!

Snart börjar du väl prata i sömnen igen oxå;)

Tasja said...

Malino det gör hon ibland men alltid på polska så jag fattar ju inte vad hon säger!