Wednesday, September 03, 2008

I'm back!

Dagen igår var kanske inte den mest lyckade och jag kan säga att jag aldrig mer tänker flyga hem via Katowice, d.v.s. iaf inte om jag ska ta mig dit med deras egna transport.

Jag och Karo tog taxi in till stationen för att ta Wizz-air bussen (en enorm typ helt ny dubbeldeckare). Det första jag var sur över var att bussen avgick kl. 16.30, mitt flyg gick 20.30 och bussen skulle vara framme 18.30, vilket skulle innebära 2h väntetid på flygplatsen. Och alla som känner mig vet jue vatt jag är en last-minute check-in:are.

Bussfärden gick fint med en del sms:ande med lite folk och en viss Mr. S, som vissa kallar honom :P Till min förfäran gick bussfärden så fort att vi far framme kl. 17.40, vilket gav mig 3h innan flyget gick. Jag gick in på restaurangen, då jag käkat en varma koppen och 2 kulor glass, men hittade inget jag ville ha, så gick till Shark-cluben med mina nyinköpta skvallertidningar, GQ, Glamour och Joy. Beställde en Cola Light och Lychée-te.

Efter ca 1,5h bestämnde jag mig för att gå och checka in. Ja, då ska killen vara jobbig med att jag har 3kg övervikt och det spelar ingen roll att jag inte har handbaggage. Så jag fick snällt plocka ur min stora Gucciväska och fylla den med min nessesär och 2 par jeans, som mitt handbaggage. Därtill berättar killen den underbara nyhet till mig att det är 45minuters försening!

Jag fick typ spasma. Gick tillbaka till Shark-cluben. Flygresan gick iaf bra, förutom att en unge skrek typ de första 30 minuterna (mina barn kommer aldrig skrika på flygplan, folk borde lära sig att uppfostra bättre, finns inget värre än när ungar skriker och skriker helt hysteriskt, och nej jag pratar inte om något spädbarn).

Jaja, vi landade i Sturup ca 22.15 och jag var hemma strax innan 23. Idag har jag ont i häcken av allt sittande!

Zakopane & Krakow-report kommer också :)

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: