Wednesday, September 10, 2008

Fast i ett parkeringshus

Igår blev det som sagt några få inköp :) Fört fick Johnny's inne på Hansa ett besök där jag fyllde på mitt laget med Matrix So silver-schampoo. Tog flaskan och ska betala den, frisören kollar på mig och frågar om det är säkert att jag ska ha denna och inte So silver? Whoops, vet ni vad jag hade tagit? Ett schampoo som ska avlägsna grönt hår! hahaha...ja ni vet folk får ibland grönt hår när de färgar håret hemma...haha... Hon sa till mig att hade jag använt det, så hade hårrt blitt megasträvt och inte gått att kamma ut :/

Blev även en Tigi Bed Head-produkt, Headbanger Way Out Wax.

Därefter blev det Gina Tricot, helt klart bästa affären om man ska köpa budget-jeans, jag verkligen älskar deras jeans och hade lugnt kunnat ta med mig minst tre par därifrån, men vet att min mams hade typ dödat mig då...hehe... Så blev ett par mörka raw demin i modellen Sharon, 499kr, som hittat för ett par snygga jeans som sitter bra (i mer än 5 minuter, som budget jeans annars har förmågan att göra och sedan se skit ut, typ de på H&M).

Sen min lila resväska som jag köpte i slutet av mars, remember it? Ja, den var jag lite trött på (fast den är assnygg) då den inte har fyra hjul, så gick in på Accent och hämtade upp en ny med fyra hjul, dock en orange denna gången :) Hur cool är inte den säg? Egentligen ville jag ha en lila till, men den färgen fanns inte, bara svart, orange eller blå.

Sen kommer vi till det roliga. Jag betalade i automaten för min garage-tid, sedan ska jag och Kaytan köra ut, jag sätter in biljetten i automaten vid utfarten, och den käkas upp, men ingen bom eller port som öppnas. Så vi trycker på telefonknappen, det ringer och ringer och ringer, ingen svarar så en gång till och en gång till. Efter 10min svarar en tjej, vi säger vad som är problemet och hon säger att då öppnar hon och släpper ut oss. Tror ni det gick? Så vi ringer igen, hon svarar (efter typ ytterligare 5 minuter) och vi säger at vi fortfarande sitter där. Så hon klickar igen och nada.

Kaytan går tillslut ur bilen och ser om det går att trycka upp bommen själv...hahaha...Bilarna börjar samlas bakom (fattar inte varför de inte åkte till den andra bommen först), så vi ringer igen, och tror ni tjejjäveln svarar?!?!? Efter 10 minuter, svarar en kille, och jag är då något förbannad efter att ha stått där som en idiot i över 20 minuter. Han säger att han försöker igen, men om det inte går att jag ska plinga direkt igen (döööö, vad tror han att vi gjort?!).

Det funkar såklart inte, så han säger att det verkar vara fel på just den automaten, och ber oss köra över till den andra, vi får snällt backa, och bilarna bakom oss också..haha.. Den andra bommen funkar och vi kan äntligen komma iväg. Precis när vi kör ut ser vi dock att en annan bil kör till den söndriga automaten, stoppar in sin biljett, och...uppkäkad..haha.. Tyckte synd om bilisten som nu skulle få samma väntan och procedur som oss...


puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Malin said...

haha men vad stört!Ni borde ju ha tagit den andra mycket tidgare än att ha väntat så pass länge

Vicky M said...

ja, men vi hade jue ingen biljett och vi fattade inte att skiten var sönder..haha